صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

آغاز نهضت برقی کردن حمل‌ونقل توسط صمت
وزیر صمت اظهار داشت: می‌توانیم با قدرت اعلام کنیم که نهضت برقی‌سازی حمل‌و‌نقل تهران آغاز شده و در همین راستا با همکاری شهرداری تهران، وزارتخانه‌های کشور، نفت و نیرو برنامه داریم تا پایان سال شاهد حضور ۲۰۰‌هزار موتورسیکلت و ۵۰ هزار خودروی برقی در شهر تهران باشیم. عباس علی‌آبادی با بیان اینکه برقی‌سازی خودرو برای شرکت‌ها جذابیت سرمایه‌گذاری دارد افزود: طبق توافقات، قرار است در سطح تهران پنج‌هزار ایستگاه شارژ سریع و کند برای شارژ خودروهای برقی نصب و راه‌اندازی و در مرحله نخست با همراهی شهرداری تهران ۵۰ هزار تاکسی تهران برقی شود. علی آبادی همچنین ارائه کارت نیرو (دریافت برق) به‌جای کارت سوخت توسط وزارت نفت به رانندگان خودروهای برقی را یکی از پیشنهادهای اصلی این طرح دانست و تصریح‌کرد: در جلسه‌ای که در آینده بین چهار وزارتخانه صمت، نفت، نیرو و کشور با شهرداری تهران برگزار می‌شود، عملیات اجرایی طرح برقی‌سازی شهر تهران آغاز خواهد شد.
وی، ایجاد مشوق‌ها و تعرفه‌های ویژه را از جذابیت‌های لازم برای سوق دادن خودروسازان و مردم برای واردات خودروهای برقی دانست و یادآور شد: خودروسازان با تعرفه‌های ویژه می‌توانند در حال حاضر به سمت واردات خودروهای برقی سوق پیدا کنند که در ادامه با حمایت وزارت صمت باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کنند.

بازگشت زائران از حج
نخستین گروه از زائران روز گذشته وارد کشور شدند این گروه از زائران از شهرهای ساری و یزد بودند.
عملیات انتقال حجاج ایرانی به کشور از دو فرودگاه جده و مدینه و با پروازهای ایرانی انجام می‌شود. نخستین پرواز از فرودگاه جده نیز روز ۱۳ تیرماه است. روزانه حدود ۹ پرواز به سمت شهرهای مختلف ایران انجام خواهد شد و آخرین پرواز بازگشت زائران ایرانی سوم مردادماه است. زائران ایرانی طی ۲۰ روز به ایران منتقل خواهند شد. در حج امسال حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر خارجی حضور داشتند که از این میان، حدود ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر، ایرانی بودند.

آماده باش متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده
مشکل متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که خودروی خود را اسقاط کرده بودند برطرف شد و در هفته جاری پیامک واریز وجه برای آنان صادر می‌شود. مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: تعدادی از متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که در قرعه‌کشی خودروسازان انتخاب شده و خودروی خود را اسقاط کرده بودند، به دلیل نقص سیستم ارتباطی شرکت‌های خودروساز با ستاد، با مشکل مواجه شدند.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده و به‌منظور حل مشکل این دسته از متقاضیان، نامه و اطلاعات آنان به صورت غیرسیستمی برای خودروسازان ارسال شد. این مسئول با اشاره به اینکه عمده این مشکل مربوط به متقاضیان خودروهای ایران خودرو بوده است، تصریح‌کرد: بر اساس پیگیری ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از شرکت‌های خودروساز و قول مساعد آنها، پیامک واریز وجه این دسته از متقاضیان در هفته جاری ارسال خواهد شد.

کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم
 رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام گفت:با توجه به حجم انبوه دام بدون مشتری در دامداری‌ها و حجم بالای واردات، کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم.
منصور پوریان گفت:با توجه به حجم گسترده دام کمبودی در عرضه نداریم و تنها برخ از فعالان به دنبال جوسازی و سوءاستفاده در بازار هستند. به گفته او، بنابر آمار در هر فصل ۲۰ هزار تن گوشت گوساله و ۵ هزار تن گوشت گوسفندی کسری داریم که در صورت تأمین توسط پشتیبانی امور دام، مشکلی در بازار نخواهیم داشت. پوریان ادامه داد:صنعت دام نیازمند است کسری نیاز کشور را از مبادی وارداتی تأمین کند و مازاد بازار صادر شود. رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام با بیان اینکه کمبودی در عرضه گوشت نداریم، گفت:با توجه به گستردگی عرضه دام و حجم بالای ثبت سفارش‌ها برای واردات، انتظار می‌رود تمهیداتی برای دام مازاد بدون مشتری در دامداری‌ها اتخاذ شود. او قیمت هر کیلو دام سبک را ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:بر این اساس قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی ۳۵۰ هزار تومان است.

جستجو
آرشیو تاریخی