صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و سه - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر در خبر

 علی‌ دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور از بازدید رایگان موزه‌ها، بناهای تاریخی، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی در ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ خبر داد.
 داوود میرشکار، سرپرست اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به آبگیری ۴۶ درصدی تالاب هورالعظیم گفت:با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش تبخیر، نگرانی از بابت کاهش عرصه‌های تالاب وجود دارد.
 علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور گفت:برای تحقق احکام حوزه گردشگری در لایحه برنامه هفتم توسعه و در نهایت رشد این حوزه نیاز است تمام ظرفیت‌های فرابخشی به کار گرفته شود و به نوعی کشور به کارگاه رونق و توسعه صنعت گردشگری تبدیل شود.
 ابوالحسن اتابکی، دانش‌آموخته زبان‌های باستانی و دکترای تاریخ، از کشف کتیبه نادری خبر داد که در سده‌های نخستین اسلامی با نام «الله…» روی صخره‌های سرزمین پارس به نگارش درآمده است. او گفت:این سنگ‌نوشته که در یک «قاب کوچک پاک‌تراشی» نگاشته شده تاکنون یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌نوشته‌هایی است که با نام «الله…» روی صخره‌های فارس حکاکی شده است.
 احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه خشکسالی‌ها موجب نشست زمین و بیابان‌زایی‌ می‌شود، گفت:بررسی میزان بارندگی‌ها درکشور طی یک بازه زمانی ۱۰ ساله نشانگر این است که ایران بارندگی‌های مورد نیاز خود را دریافت نکرده و در شرایط خشکسالی بوده است.
  شاهرخ بهادرقنواتی، دوستدار میراث‌ فرهنگی با اشاره به اینکه خانه تاریخی «نجف‌خان» بهبهان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، گفت:پس از مرگ مالک، خانه تاریخی «نجف‌خان» در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار این بنای تاریخی است.
 ولی جهانی، مدیر کل میراث‌ فرهنگی گیلان گفت:با صدور ۲ مجوز دیگر تعداد مجوزهای صادر شده در حوزه کسب‌وکار مجازی گردشگری به ۶ واحد رسید. او همچنین از کشف «تاس تخته نرد» در مطالعات باستان‌شناسی مطلا کوه املش خبر داد و گفت:این تاس بازی از جنس استخوان برای اولین‌بار در شمال کشور به دست آمده است.
 حمید هیدارن، مدیر روابط عمومی شرکت متروی تهران، حفاری توسعه جنوبی خط ۶ مترو را در خشک شدن چشمه‌علی بی‌ارتباط دانست و گفت:ماشین حفار تونل (TBM) در پروژه توسعه جنوبی خط ۶ بیش از ۲ سال قبل از محدوده چشمه‌علی عبور کرده است.
 حمیدرضا خادم، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول گفت:خاکبرداری ریزش‌های صورت گرفته در مجموعه تاریخی «پلابچیلون» و مرمت آن باید هر چه زودتر عملیاتی شود.
جستجو
آرشیو تاریخی