خرده خبر

دختران زیر16 سال، بین 8 تیم آسیا
تیم والیبال زیر ۱۶ سال دختران ایران با شکست استرالیا به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا رسید.تیم والیبال دختران زیر16 سال در دور مقدماتی اولین دوره قهرمانی آسیا، با ژاپن و استرالیا همگروه بود. شاگردان فاطمه شعبان‌خمسه بعد از باخت 3 بر صفر مقابل ژاپن، تنها به شرط شکست استرالیا شانس صعود به جمع 8 تیم اول را داشتند که این اتفاق مهم رقم خورد. تیم دختران ایران، استرالیا را با نتیجه 3- صفر و امتیازات 25-15، 25-20 و 25-16 برد و با دومی گروه B به جمع هشت تیم برتر زیر 16 سال آسیا صعود کرد. به این ترتیب تیم زیر 16 سال ایران با شروع مرحله دوم با تیم‌های ژاپن، چین‌تایپه و ماکائو رقابت می‌کند. البته با محاسبه نتیجه بازی دور مقدماتی ایران با ژاپن، شاگردان شعبان‌خمسه امروز به مصاف چین‌تایپه می‌روند و پنجشنبه با ماکائو می‌جنگند.
 

برد والیبال نشسته ایران در آسیا
تیم‌های والیبال نشسته زنان و مردان ایران، رقابت‌های قهرمانی آسیای قزاقستان را با پیروزی شروع کردند. این رقابت‌ها که انتخابی پارالمپیک پاریس هم هست، دیروز در آلماتی قزاقستان شروع شد که تیم زنان ایران، کره‌جنوبی را با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات ۲۵-۱۱، ۲۵-۳ و ۲۵-۶ شکست داد تا امروز به مصاف قزاقستان میزبان برود. تیم مردان هم دیروزدر اولین بازی، هند را قاطعانه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازات ۲۵-۵، ۲۵-۱۵ و ۲۵-۱۱ برد. تیم هادی رضایی امروز مقابل چین قرار می‌گیرد.


مدیر فنی صربستانی برای واترپلو
دژان میلاکوویچ صربستانی به عنوان مدیر فنی تیم ملی ایران انتخاب شد.
بعد از حواشی اخیر مبنی بر رفتن چیریچ  سرمربی سابق تیم ملی واترپلو و کناره‌گیری بعضی ملی‌پوشان از اردوی تیم ملی، حالا فدراسیون دست به کار شد تا یک صربستانی مدیر فنی تیم ملی شود.
قرارداد او تا پایان بازی‌های آسیایی هانگژو برای حضوری موفق در این بازی‌ها خواهد بود و به گفته محسن رضوانی رئیس فدراسیون، این قرارداد در صورت رضایت طرفین تمدید خواهد شد.

 
استارت عالمیان با برد
نیما عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز، دور اول مسابقات کانتندر اسلونی را با برتری پشت سر گذاشت.
او در دور اول دارنده رنکینگ 75 از اسلواکی را با نتیجه 3-2 برد تا راهی دور دوم این مسابقات شود.
کانتندر اسلونی تا 18 تیرماه ادامه خواهد داشت و علاوه بر نیما عالمیان، نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی دیگر نمایندگان کشورمان هم در این مسابقات هستند.
 

هشتمی علیپور در جام جهانی
رضا علیپور سنگ‌نورد کشورمان در پایان ماده سرعت جام جهانی سنگ‌نوردی سوئیس، هشتم شد.
همچنین در ماه لید این مسابقات محیا دارابیان با قرار گرفتن در رده چهلم، الناز رکابی با قرار گرفتن در رده بیست و چهارم و راحیل رمضانی با قرار گرفتن در رده پنجاه و هفتم به کار خود در این مسابقات پایان دادند.
 

عابدینی از ژاپن تا ایران نوین
محمد عابدینی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران نوین انتخاب شد. او که سال‌ها سابقه حضور در کادر فنی تیم‌های ملی در ادوار گذشته را دارد و فصل گذشته در لیگ برتر ژاپنی‌ها به عنوان کمک‌مربی فعالیت کرد، با بازگشت به تهران از سوی جواد داوری دعوت به همکاری شده است و قرار است هدایت جوانان مستعد در لیگ‌های کشوری ایران را برعهده بگیرد. تیم ایران نوین قرار است به دو رویداد بین‌المللی اعزام شود.
 
 
92 کیلو، تنها وزن بلاتکلیف کشتی آزاد
مصدومیت کامران قاسم‌پور، یکی از دو طلایی کشتی‌آزاد ایران در جهانی 2022 بلگراد، باعث شده تا 92 کیلو، تنها وزن بلاتکلیف تیم‌ملی باشد. مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام «پولیاک ایمره» و «وارگا یانوس» به عنوان مرحله چهارم و آخرین رقابت دارای رنکینگ اتحادیه جهانی در سال 2023 روزهای 25 - 22 تیرماه در مجارستان برگزار می‌شود. مجارستان به عنوان مرحله نهایی چرخه انتخابی در 3 وزن 57، 70 و 79 کیلو محسوب می‌شود که انتخاب ملی‌پوش92 کیلوی کشورمان، به تشخیص و نظر پزشکان معالج کامران قاسم‌پور بستگی دارد. البته اگر مرد اول 92کیلوی جهان، مجبور به کناره‌گیری از جهانی 2023 صربستان شود، پژمان درستکار تصمیم خود را برای معرفی نماینده این وزن تقریباً گرفته‌ و گویا قرار است امیرعلی آذرپیرا مسافر 92 کیلوی بلگراد، باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی