خرده خبر

استارت والیبال برای آسیا
مسابقات قهرمانی والیبال زنان آسیا، شهریورماه سه روز زودتر در تایلند شروع می‌شود. قرار بود بیست‌ و دومین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا 11 شهریور با حضور 14 تیم در تایلند شروع ‌شود که با موافقت کنفدراسیون آسیا، تیم‌ها سه روز زودتر یعنی 8 شهریورماه به مصاف هم می‌روند.
تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی قهرمانی آسیا در گروه b با ژاپن و هند رقابت می‌کند. این تیم هفته پیش با پنجمی از چلنجرکاپ برگشت. فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی برای اینکه فرصت به بازیکنان جوان بدهد، در اردوی سه روزه انتخابی، بازیکنان جدید را محک می‌زند و بعد اردوی جدی تیمش را شروع می‌کند.
 

حدادی و خدمتی کاندیدا شدند
احسان حدادی و نجمه خدمتی از ایران برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا معرفی شدند.
به گفته محمد بیداریان سخنگوی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در جلسه کمیسیون ورزشکاران، احسان حدادی و نجمه خدمتی برای شرکت در انتخابات کمیسیون ورزشکاران OCA انتخاب و به کمیته ملی المپیک معرفی شدند. انتخابات کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا همزمان با بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار می‌شود.


رضایت تفتیان از نایب قهرمانی
حسن تفتیان دونده 100 متر ایران در تور جهانی تروی فرانسه نایب قهرمان شد. او بعد از قهرمانی هفته پیش در تور جهانی شهر سرژی فرانسه با رکورد 10 ثانیه و 5 صدم ثانیه، دیروز نایب قهرمان شد. او که تا قبل از قهرمانی آسیای تایلند و برای آمادگی بیشتر در تور دیگر جهانی اروپا کنار سرعتی‌ها می‌دود تا در شرایط مسابقه قرار بگیرد، این‌بار به میزبانی شهر تروی و با رکورد 10 ثانیه و 21 صدم ثانیه دوم شد. ابراهیما کامارا و جیک پنی قهرمان و سوم مسابقه شدند.


محرومیت 18 ماهه صمصامی
مهرداد صمصامی ملی پوش شاملی کازرون با رأی کمیته انضباطی فدراسیون هندبال 18 ماه محروم شد. کمیته انضباطی فدراسیون هندبال یک ماه بعد از بازی جنجالی فینال لیگ برتر، با بررسی وضعیت رأی محرومیت و جریمه نقدی را برای خاطیان صادر کرد که مهرداد صمصامی بازیکن ملی پوش تیم شاملی کازرون به دلیل رفتار خارج از شئونات ورزشی و فحاشی و توهین به داور و به خاطر سابقه قبلی به ۱۸ ماه محرومیت و پرداخت معادل ۱۰ درصد از مبلغ کل قرارداد فصل قبل محکوم شد. تیم شهید شاملی هم به خاطرخسارات وارده به فدراسیون ۵۰ میلیون جریمه نقدی شد. تیم سپاهان اصفهان هم به دلیل توهین تماشاگرانش به تماشاگران حریف و درگیری فیزیکی به ۴۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. بهرام رستمی و محمد صفری هم به دلیل درگیری با خبرنگار و پرخاشگری به داور و ناظربازی به ترتیب سه و دو جلسه محروم شدند.


حدادی و کاظمی به ترکیه نمی‌روند
حامد حدادی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال به همراه ارسلان کاظمی به اردوی ترکیه نمی‌روند. شاگردان هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی بسکتبال برای حضور موفق در جام جهانی قرار است به ترکیه رفته و دوبازی دوستانه با باشگاه‌های این کشور انجام دهند. سپس به لبنان می روند. آنطور که شنیده می‌شود حدادی و کاظمی که مصدوم هستند قادر به همراهی تیم ملی نیستند و بنا به صلاحدید سرمربی تیم ملی در تهران می‌مانند تا زیر نظر دکتر صادقی به درمان خود بپردازند. تیم ملی روزهای سوم تا 10 شهریور ماه در جام جهانی 2023 به میدان می‌رود.


لغو انتخابات بولینگ و بیلیارد
مجمع انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد به دلیل ترک اعضا لغو شد. این مجمع برای احراز پست ریاست  فدراسیون  قرار بود دیروز به ریاست محمد پولادگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود اما به دلیل ترک جلسه از سوی تعداد زیادی از اعضای مجمع، انتخابات برگزار نشد.  گویا اکثر اعضای مجمع در اعتراض به تأیید صلاحیت نشدن هاشم اسکندری سرپرست فعلی فدراسیون، جلسه را ترک کردند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی