صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و دو - ۱۲ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و دو - ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم روز یکشنبه11 تیرماه را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

   آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن محکومیت قرآن‌سوزی در کشور سوئد، از بزرگان همه ادیان، مذاهب و نهادهای بین‌المللی خواسته است این حرکت را محکوم کرده و برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی تلاش جدی کنند و از مسئولان کشورهایی که فضای این‌گونه جسارت‌ها را مهیا می‌کنند، می‌خواهد با احترام به حقوق مسلمانان و همه ادیان و التزام به قوانین انسانی، عاملان این کردار زشت را مؤاخذه کنند و الا طولی نخواهد کشید که دود این اعمال در چشم خود آنها خواهد رفت و در آن هنگام دیگر فرصتی برای چاره‌جویی نخواهد بود.
همچنین جمعی از اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ اقدام دولت سوئد در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌ کریم را محکوم کردند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام غیرانسانی سوئد مورد تأیید کشورهای حامی صلح نیست.

  جمهوری اسلامی ایران ۱۳ تیرماه درنشست مجازی به ریاست هند رسماً عضو سازمان همکاری شانگهای می‌شود.
  سخنگوی وزارت امور خارجه به شهروندان ایرانی توصیه کرد از انجام سفرهای غیر ضروری به فرانسه حتی الامکان خودداری کنند و خطاب به دولت و پلیس فرانسه گفت: از خشونت بپرهیزید و به خواسته‌های معترضان توجه کنید.

  یک مقام ارشد دولت هند روز یکشنبه اظهار داشت که فعالیت تجاری هند در بندر چابهار در ایران با موفقیت درحال اجراست. به گزارش وبگاه «بیزینس لاین»، «سارباناندا سونووال» وزیر بنادرو کشتیرانی هند با بیان این موضوع گفت که دو کشور به سرعت در حال پیشرفت به سمت امضای قرارداد بلند مدت هستند.
براساس این گزارش، چابهار اولین پروژه بندری خارج از کشورهند است و قرارداد بلند مدت آن به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد و به صورت خودکار تمدید می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی