صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبـــار

رفع مشکل کمبود نیروی انسانی سازمان انتقال خون طی ماه آتی
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت در دیدار با مدیرعامل، معاونین و مدیران کل سازمان انتقال خون ایران بر پویایی و روزآمد بودن این سازمان تأکید کرد و از رفع مشکل کمبود نیروی انسانی سازمان انتقال خون طی ماه آتی خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر سیف الله مرادی با اشاره به ویژگی‌های شاخص سازمان انتقال خون همچون پویایی، روزآمد، علمی و تخصصی بودن، خاطرنشان کرد: با وجود کمبود نیروی انسانی در سازمان انتقال خون، از عملکرد اداره کل منابع انسانی این سازمان در پیشبرد اهداف رضایت کامل داریم.
وی افزود: در ماه‌های آتی، سهمیه نیروهای طرحی در رشته‌های اجباری را برای سازمان انتقال خون افزایش خواهیم داد و همچنین امکان صدور معرفی‌نامه از سوی سازمان برای رشته‌های اختیاری نیز فراهم خواهد شد.

رشد اهدای خون ایرانیان در سه ماه اول امسال
سخنگوی سازمان انتقال خون، گفت: بررسی‌های آماری سه ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حاکی از افزایش ۳ درصدی آمار اهدای خون است.
به گزارش ایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی ضمن اعلام این مطلب، افزود: طی بهار سال‌جاری ۵۹۳هزار و ۸۶۲ واحد خون اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشت. وی اعلام کرد: در مدت یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، استان لرستان با بیش از ۴۴ درصد، استان گلستان با بیش از ۱۷ درصد و خراسان شمالی با بیش از ۱۶ درصد، بیشترین میزان رشد اهدای خون را به خود اختصاص دادند. وی افزود: استان تهران طی بهار امسال موفق شد ۹۸ هزار و ۵۵۸ واحد خون از داوطلبان اهدا دریافت کند.


انجام حدود ۵۲ هزار مورد ویزیت حجاج ایرانی در عرفات و منا
رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه ۵۱ هزار و ۹۱۷ مورد ویزیت عمومی و تخصصی حجاج ایرانی در عرفات و منا و در ایام تشریق خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۹ تیرماه، ۳۷۴ هزار و ۶۲۶ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.
وی افزود: در این مدت در مجموع، ۲۷۸ هزار و ۹۹۷ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی