صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست و یک - ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

گروگانگیری 6 مرد توسط 13 آدم‌ربا در کرج
اعضای باند گروگانگیری که در کرج 6 مرد را گروگان گرفته بودند دستگیر شدند.
سردار «حمید هداوند» رئیس پلیس البرز گفت: به دنبال حضور یکی از شهروندان تبعه بیگانه در یکی از مقرهای انتظامی در شهرستان چهارباغ اعلام کرده که تعدادی افراد ناشناس با سلاح سرد اقدام به ربایش ۶ نفر از دوستانش کرده و آنها را به مکانی نامعلوم می‌برند که این یک نفر از دست آنها فرار می‌کند چون در صندوق عقب خودرو بوده است.
وی اضافه کرد: این فرد به مقر پلیس مراجعه کرد و تیم‌های تخصصی پلیس امنیت در یک عملیات ضربتی ۱۳ نفر آدم ربا را دستگیر کردند که دو نفر از گروگان‌ها هنوز در دست آنها بودند.
سردار هداوند گفت: با تحقیقات ویژه پلیس مشخص شد که این افراد در البرز و شهرهای همجوار اقدام به گروگان‌گیری می‌کردند و در اعترافات خود اذعان داشتند که تعدادی از آنها از طریق شبکه‌های مجازی برای ویزا گرفتن برای کشورهای دیگر به اینها وصل شده و بعضی‌ها را به عنوان مسافر سوار خودروهایشان کرده و به باغ‌ها و منازل می‌کشاندند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده در اختیار پلیس امنیت قرار گرفته که در حال رسیدگی است و موضوعاتی هست که باید بررسی کرده و شاکیان شناسایی و برای شکایت آورده شوند.
وی گفت: این افراد توسط گروگانگیران به عنوان مسافرکش سوار شده و دست و پایشان را در ماشین بسته و به منزلی که از قبل تهیه کرده بودند می بردند و مورد شکنجه و آزار قرار می‌دادند و فیلم می‌گرفتند و برای خانواده‌هایشان می‌فرستادند و نوع شکنجه را نشان می‌دادند و به خانواده‌هایشان التماس می‌کردند که برای گروگانگیران پول بفرستند.
فرمانده انتظامی البرز افزود: خانواده‌ها نیز با توجه به شرایط موجود مبالغی را واریز کرده بودند و در مجموع از شش نفر مبلغ سه میلیارد تومان به حسابشان واریز شده بود.

بخشش مرد اعدامی
در شادگان
یک قاتل محکوم به قصاص در شادگان، با رضایت اولیای دم بخشیده شد.
در ادامه اقدامات حل و فصل پرونده‌های قضایی در پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم»، این‌بار یک محکوم به اعدام در شادگان، با رضایت اولیای دم بخشیده شد.
در همین رابطه رئیس کل دادگستری خوزستان، اظهار کرد: پس از وقوع قتل با اسلحه جنگی، حکم قصاص متهم از سوی دادگاه کیفری استان صادر، در دیوان‌عالی کشور تأیید و به اجرای احکام ارجاع شد.
علی دهقانی گفت: با ورود پیگیرانه شورای حل اختلاف استان و تلاش مجدانه دادستان، قاضی اجرای احکام کیفری، رئیس دادگستری شادگان و همیاران صلح در این مدت و افزایش پیگیری در روزهای اخیر، سرانجام اولیای دم مقتول با تقدیم رضایت ثبتی، از حق قصاص خود گذشت کرده و نامه آزادی متهم به زندان اعلام شد.

پسر جوان در مسجد سلیمان فرشته نجات شد
مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز گفت: اهدای اعضای مرد جوان ۲۵ ساله مرگ مغزی اهل مسجدسلیمان به سه بیمار جان دوباره بخشید.
دکتر جواد شریعتی بیان کرد: این فرد جوان در اثر عارضه مغزی دچار مرگ مغزی شد و عمل پیوند امروز(شنبه) در بیمارستان گلستان اهواز برای اهدای دو کلیه و کبد برای سه نفر با موفقیت به انجام رسید.
وی افزود: کبد فرد مرگ‌مغزی به یک زن اهل اهواز و کلیه‌ها به دو بانوی اهل شوشتر و اندیکا اهدا شد.
بر اساس این گزارش در تیرماه امسال اهدای عضو یک بانوی جوان ۲۵ ساله اهوازی نیز به سه نفر زندگی‌ بخشید.
تعداد عمل‌های اهدای عضو از ابتدای سال‌جاری تا کنون به شش مورد رسیده است.

جستجو
آرشیو تاریخی