صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

بازیابی اطلاعات منافقین توسط پلیس آلبانی ادامه دارد
 خبر اول اینکه،دولت آلبانی اقدامات محدود کننده خود علیه گروهک تروریستی منافقین را تشدید کرده است. در همین راستا علاوه بر استقرار ایست بازرسی در ورودی کمپ و کنترل تردد نیروهای این گروهک، صبح روز پنجشنبه 8 تیرماه نیز مجدداً برای بازرسی بیشتر به کمپ اشرف۳ رفتند.
به گزارش «تسنیم» پلیس آلبانی پس از بررسی و پردازش مشترک اطلاعات موجود در سرورهای به دست آمده از مقر منافقین، دریافته که برخی اطلاعات مهم دیگر توسط این گروهک مخفی شده، به همین دلیل صبح پنجشنبه مجدداً برای بازرسی بیشتر وارد اردوگاه اشرف3 شده و در بررسی‌های مجدد، اطلاعات بیشتری به دست پلیس آلبانی افتاده است. بنا بر این گزارش، در جریان حمله پلیس به اشرف3، مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین نیز در این محل حضور داشته که در یکی از ساختمان‌ها مخفی شده ولی بعداً از ترس استرداد به ایران، به فرانسه منتقل شده است. از مهم‌ترین جزئیات این رخداد، به هلاکت رسیدن یکی از اعضای باسابقه این گروهک به نام «عبدالوهاب فرجی» با نام مستعار «علی مستشاری» بود؛ نامبرده ازجمله فرماندهان و عوامل اصلی بسیاری از عملیات‌های ترور در داخل کشور در دهه 60 ازجمله ترور شهید حسن آیت بوده است.
گفتنی است صبح دیروز نیز تجمعی توسط خانواده‌های اعضای منافقین در مقابل سفارت ترکیه (حافظ منافع آلبانی در تهران) برگزار شد. حاضرین در این تجمع، طی بیانیه‌ای، خواستار برچیده‌شدن اردوگاه اشرف 3، آزادی اعضای منافقین از چنگال رؤسای این گروه تروریستی و بازگشت آنان به کشور شدند.

4 شکنجه‌گر مسجد مکی زاهدان بازداشت شدند
 خبر دیگر اینکه،پس از آنکه 27 خرداد عوامل مسجد مکی یک طلبه اهل سنت را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و شکنجه کردند حالا خبر رسیده است که چهار نفر از عناصر مؤثر در بازداشت غیرقانونی، بازجویی، شکنجه و اخذ اعتراف اجباری از این طلبه در زاهدان دستگیر شدند. به گزارش فارس، این افراد یک طلبه سنی مذهب به نام یحیی استادی را به صورت خودسرانه و غیرقانونی بازداشت و سه روز در زیرزمین مسجد مکی، وابسته به مولوی عبدالحمید زندانی کردند. افراد بازداشت شده که از وابستگان به مسجد مکی هستند نقش اصلی در حبس، تهدید، شکنجه روحی و جسمی و اخذ اعتراف اجباری از طلبه مذکور را داشته‌اند.  بر اساس اطلاعات به دست آمده برخی از افراد بازداشت شده تعاملاتی با شبکه‌های ماهواره‌ای تروریستی داشته و ضمن ارسال اخبار کذب برای این رسانه‌ها موجبات نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی را فراهم کردند. آخرین اقدام این افراد، تصویربرداری از اعترافات اجباری از طلبه محبوس و انتشار خبر ساختگی مسمومیت و ترور عبدالحمید اسماعیل زهی بوده است.
در همین راستا، خبرگزاری تسنیم نیز در گزارشی از دستگیری نوه عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه مسجد مکی در زاهدان به اتهام ارتباط با رسانه‌های معاند و همچنین پخش شایعه مسمومیت وی خبر داد.

روایت BBC فارسی
از «شورش‌»‌های پاریس!
 دست آخر اینکه، رسانه فارسی‌زبان دولت انگلیس در پوشش اخبار ناآرامی‌های اخیر در فرانسه، از تگ «شورش» استفاده کرد. BBC فارسی که طی چندین هفته آشوب‌های خیابانی در ایران که به طور متوسط منجر به شهادت یک حافظ امنیت در هر روز شد، همواره از جریان تحت هدایت بیگانگان و تروریسم مسلح حمایت می‌کرد، حالا در واکنش به اخبار اعتراضات مردمی فرانسه از آن تحت عنوان «شورش» یاد می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی