صفحات
شماره هشت هزار و دویست و بیست - ۱۰ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و بیست - ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

واکنش ایران به
هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

هتک حرمت به قرآن کریم و سوزانده شدن کتاب مقدس مسلمانان از سوی یک افراطی سوئدی، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشته است.
در ایران هم در پی این اتفاق، کاردار سوئد در غیاب سفیر، به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض ایران به او ابلاغ شد.   حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با انتشار توئیتی نوشت: دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است. دودش قبل از هر طرفی به چشم غرب خواهد رفت.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه هم در واکنش به مجوز و چراغ سبز داده شده از سوی سوئد به اسلام ستیزان برای تکرار اهانت به قرآن کریم با اشاره به تلاش‌های جامعه بین‌المللی و مجامع حقوق بشری برای ارتقای احترام به ادیان و مذاهب و آموزه‌های اصیل دینی تصریح کرد : اهانت به کتب آسمانی مصداقی از خشونت گرایی و نفرت پراکنی و مغایر با ارزش‌های اصیل حقوق بشر است. کنعانی ضمن محکومیت این اقدام تاکید کرد: از دولت سوئد هم انتظار می‌رود ضمن جلوگیری از تکرار اهانت به مقدسات، در این خصوص اصل مسئولیت پذیری و پاسخگویی را بطور جدی مورد توجه قرار دهد.
آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید هم، در دیدار عده‌ای از فضلای حوزه علمیه ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم گفت: امروز دنیای استکبار بیش از هر زمان دیگری مشغول اسلام ستیزی است و لذا سران کشورهای اسلامی و مردم مسلمان به هر نحو ممکن باید انزجار خود را نسبت به اهانت به قرآن کریم اعلام بدارند. بعدازظهر دیروز هم جمعی از مردم و دانشجویان در اعتراض به اهانت به قرآن کریم تجمع کردند. این تجمع مقابل سفارت سوئد در تهران برگزار شد.

 

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه بین المللی الکامپ تأکید کرد
رفع مشکلات فعالان اقتصادی حوزه فناوری‌های نوین

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور صبح پنجشنبه با حضور دو ساعته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ بازدید کرد. وی در این بازدید که با همراهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، با حضور در سالن‌ها و غرفه‌های مختلف این نمایشگاه با توضیحات مسئولان مربوطه از جدیدترین دستاوردها، فناوری‌ها، خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباطاتی و  فعالان اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک مطلع شد. وی پس از شنیدن مشکلات و موانع فعالیت این شرکت ها، دستورات لازم را برای رفع موانع بویژه در گرفتن سهم بازار داخلی و صدور محصولات به بازارهای بین‌المللی صادر کرد.
همچنین مخبر در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ و در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال داخلی در حل مشکلات کشور، تأکید کرد: ظرف چند سال آینده ۶۰ درصد GDP اقتصاد کشورهای دنیا را اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک  تشکیل می‌دهد.
معاون اول رئیس جمهور ضمن تأکید بر رفع مشکلات و موانع فعالان اقتصادی حوزه فناوری‌های نوین، دیجیتالی و اینترنتی تصریح کرد: در دولت مصوب شده تا همه دستگاه‌های دولتی موظف به تهیه پیوست دانش بنیان شوند. مخبر با تأکید بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال هرگاه در هر حوزه‌ای بویژه نفت، صنعت و کشاورزی به کارگیری شدند، یک میانبر برای پیشرفت بوده‌اند، افزود: باید با کمک وزارت ارتباطات و ساماندهی و ایجاد یک ساختار و  کانون برای فعالان این حوزه زمینه‌ای مهیا شود تا بتوان مرتب مشکلات آنها را رصد، پیگیری و حل کرد.

 

قدردانی وزیر اطلاعات
از اقدام مستقل آلبانی

وزیر اطلاعات با قدردانی از اقدام مستقلانه آلبانی و دیگر کشورهای اروپایی در برخورد با گروهک منافقین، به همه کشورهایی که در مورد جمهوری اسلامی ایران خیال خام در سر می‌پرورانند و در اغتشاشات اخیر نقش داشتند، هشدار داد و گفت: امنیت موضوعی نیست که ایران بر سر آن معامله کرده و یا نسبت به آن کوتاه بیاید. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل خطیب چهارشنبه گذشته در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه در سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه پس از پایان اغتشاشات و شکست استکبار جهانی، تلاش دشمن در این جهت قرار گرفت که براندازی را به نحو دیگری دنبال کند و تغییر ماهیت جمهوری اسلامی را مبنای کار خود قرار داده‌اند، گفت: از ابتدای امسال تا امروز بیش از ده‌ها گروه و دسته که قصد بی‌ثبات‌سازی در کشور را داشته‌اند توسط دستگاه‌های اطلاعاتی مختلف کشور دستگیر شده‌اند که عمده آنها وارداتی هستند. وی افزود: اکثر تماس‌ها و تعاملات جدی با جمهوری اسلامی و دولت بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن شکل گرفت و این راهپیمایی و حضور مردم بود که نشان داد تمام سرمایه‌ای که دشمن در این مدت هزینه کرده ثمره‌ای برای آن نداشته است.
خطیب راهبرد دشمن در بحث انتخابات را سرمایه‌گذاری برای افزایش ناامیدی بین مردم عنوان کرد و افزود: محور سلامت انتخابات، شورای نگهبان است و همه ما برای اینکه بتوانیم از ماهیت و موجودیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی کنیم، وظیفه‌ داریم از شورای نگهبان حمایت کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی