ورزش ایران

موسوی، بهترین مدافع روی تور دنیا شد
سیدمحمد موسوی، سوپراستاروالیبال ایران، دوباره لقب  بهترین مدافع روی تور جهان را پس گرفت. سید که دوره‌های قبل لیگ ملتها همیشه جزو بهترین مدافعان روی تور بود، امسال بعد از یک دوره غیبت دوباره در لیگ ملتها حاضر شد. او با پایان هفته اول لیگ ملتها نفر هفتم بهترین مدافعان روی تور بود ، اما وقتی هفته دوم با یازدهمی تیم ملی تمام شد،سید محمد موسوی با 6 پله صعود بین مدافعان روی تور دنیا درخشید و صدرنشین بهترین پستش شد، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در پایان دو هفته اول لیگ ملتها 57 امتیاز گرفته که 33 امتیاز از حمله بوده و 21 امتیاز ازدفاع. او در هر بازی 62/2 امتیاز از دفاع گرفته است. هر چند آگوستین لورز  آرژانتینی هم در امتیاز دفاع با سید برابر است اما خطای دفاع سید 22 بوده و لورز آرژانتینی 44 ، از طرف دیگر ریباند دفاع سید 19 بود و لورز 25 . سرعتی زن ایرانی با ثبت این آمار نشان داد دوباره بهترین است.

 

 

ورونا؛ مقصد جدید اسماعیل نژاد
ورونا، مقصد جدید امین اسماعیل‌نژاد ستاره جوان پشت زن تیم ملی والیبال ایران درفصل جدید  لیگ سری A ایتالیا شد. ستاره تیم ملی والیبال ایران که یکی، دو ماه پیش خبر حضورش برای  فصل جدید در لیگ سری A ایتالیا سوژه رسانه‌ها شده بود، بدون اینکه اسم باشگاهش رو شود، دیروز در تیم  «وید یو ورونا» ایتالیا رونمایی شد. او که سال قبل با درخشش در لیگ ملتها پیشنهاد بازی در لیگ سریA  ایتالیا را به خاطر سربازی از دست داد، با پایان دوره خدمتش ، فصل جدید برای ورونا بازی می کند. تیمی که به گفته خودش بی صبرانه منتظر پوشیدن پیراهنش است و برای دیدار با هوادارانش لحظه شماری می‌کند.


چهارمی آسیا و سه هزار دلار سهم ساحلی بازان
تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک با چهارمی در قهرمانی آسیا جایزه سه هزاردلاری را گرفت.این تیم با ترکیب  سالمی – شوکتی در رده‌بندی مسابقات قهرمانی مردان آسیا نتیجه را به حریف واگذار کرد و به رتبه چهارمی قاره‌کهن اکتفا کرد. این تیم با شکست ژاپن دو و چین چهار و باخت مقابل قطر به یک هشتم نهایی رسید. ساحلی بازان ایران در مرحله بعد با کنار زدن اندونزی،  به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و چین یک قدرتمند را به زانو درآوردند و به جمع چهار تیم برتر رسیدند. اما سالمی و شوکتی در دیدار نیمه‌نهایی و رده‌بندی زورشان به استرالیا دو و تایلند یک نرسید و  چهارم  آسیا و صاحب جایزه سه هزاردلاری شدند.
 

ارزش سهمیه لیگ برتر بسکتبال مشخص شد
مهرام آماده فروش!
باشگاه‌های فعال در بسکتبال ایران از سال‌ها قبل به دنبال ارز‌شگذاری امتیاز خود بودند. سازمان لیگ بسکتبال بالاخره پارسال اعلام کرد که ارزش سهمیه‌های لیگ برتر و دسته یک حرفه‌ای را مشخص می‌کند. طبق تصمیم در آخرین مجمع سازمان لیگ، ارزش امتیاز تیم‌های لیگ برتری آقایان ۵ میلیارد تومان و تیم‌های لیگ دسته یک، ۲ میلیارد تومان تعیین شده است. به این ترتیب باشگاه‌ها از امسال می‌توانند امتیاز خود را به باشگاه‌های متقاضی دارای مجوز کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان بفروشند. در میان تیم‌های حاضر در لیگ برتر و دسته یک حرفه‌ای بسکتبال، فعلاً مهرام تهران باید درباره امتیاز تیم دوم خود تصمیم‌گیری کند. مهرامی‌ها با نایب‌قهرمانی در لیگ دسته یک حرفه‌ای، امتیاز حضور در لیگ برتر را بدست آوردند، اما با توجه به اینکه مهرام یک تیم لیگ برتری هم دارد، حالا باید تکلیف تیم دوم خود را مشخص کند. باشگاه مهرام می‌تواند امتیاز تیم دوم خود را طبق تصویب سازمان لیگ بفروشد، اما در این صورت این باشگاه نمی‌تواند دوباره در لیگ دسته یک حرفه‌ای شرکت کند و باید کار خود را از لیگ دسته دو آغاز کند. از طرفی در صورتی که مهرامی‌ها اقدام به فروش امتیاز خود کنند، تازه مشخص می‌شود که آیا امتیاز تیم‌های بسکتبال ایران خریدار دارد یا نه؟ تیم بسکتبال میهن هم علاوه بر مهرام با قهرمانی در لیگ دسته یک حرفه‌ای، مجوز حضور در لیگ برتر را گرفته است، اما طبق شنیده‌ها میهن از امتیاز خود استفاده می‌کند و بودجه‌ای بین 20 تا 25 میلیارد تومان خواهد داشت.  هنوز جزئیات مربوط به فروش امتیاز باشگاه‌ها تصویب نشده است. ظاهراً قرار است که درصدی از فروش امتیاز باشگاه‌ها به هیأت استانی و فدراسیون برسد. از طرفی برای باشگاه‌ها زمانی تعیین می‌شود که در صورت قصد واگذاری تا آن زمان اقدام کنند، در غیر این صورت مجوز تیمی مثل مهرام (تیم دوم) از بین رفته و امتیاز به سازمان لیگ می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی