نوبت بازی تدارکاتی زیر 16 ساله‌های والیبال رسید

اردوی ترکیه، آماده‌باش برای قهرمانی آسیا

گروه ورزشی/ تیم والیبال زیر 16 سال پسران، 57 روز مانده به قهرمانی آسیا، امروز در ترکیه اردوی تدارکاتی برپا کرد. رقابتهای والیبال زیر 16 سال پسران، با حضور14 تیم از 31 تیرماه در تاشکند ازبکستان شروع می‌شود. تیم ایران هم دور مقدماتی در گروه سخت C با عربستان سعودی، ایران، ژاپن و چین بازی می‌کند.
آرش صادقیانی سرمربی تیم والیبال زیر 16 سال ایران، که ترکیب تیمش را از بین 1130 بازیکن انتخاب کرده، شاگردانش را بعداز 11 بازی تدارکاتی در ایران، بامداد دیروز به ترکیه برد تا برای 6 روز هم تمرین کنند و هم در سه بازی تدارکاتی با تیم زیر 17 سال این کشور محک جدی بخورند.
آرش صادقیانی سرمربی تیم که چند ماهی است با بازیکنان زیر 16 سال کار می‌کند، هدفش را پشتوانه‌سازی می‌داند: «هدف اول ما پشتوانه‌سازی برای والیبال بود و به همین دلیل ترکیب تیم را از جمع زیادی انتخاب کردیم تا به ترتیب بازیکنان به تیم‌های نوجوانان، جوانان و تیم ملی اضافه شوند و بعد نتیجه مهم است. امیدوارم دراولین تجربه سرمربیگری‌ام، نتیجه خوبی بگیرم.»
او امیدوار است بازیکنان بی‌تجربه‌اش در اردوی ترکیه، در شرایط مسابقه قرار بگیرند: «بچه‌های ما بعد از تمرین، 11 بازی تدارکاتی درشهرهای مختلف داشتند تا تجربه بازی هم به دست آورند؛ چرا که طبق برنامه آنها فشرده تمرین کردند و هنوز هم تجربه زیادی از بازی رسمی ندارند. به نظرم بازیکنان در اردوی تدارکاتی ترکیه و سه بازی با تیم زیر17 سال پخته ترمی‌شوند.»
تیم زیر 16 سال ایران مردادماه، قبل از قهرمانی آسیا در مسابقه آسیای میانه شرکت می‌کند وبعد نوبت به قهرمانی آسیا می‌رسد. مسابقه‌ای که برای اولین بار برگزار می‌شود. برگزاری اولین مسابقه زیر 16 سال آسیا کار صادقیانی برای پیش‌بینی نتیجه را سخت می‌کند: «ما هیچ اطلاعاتی از رقبا نداریم و نمی‌دانیم در چه سطحی هستند. همین مسأله کار را برای پیش‌بینی نتیجه مسابقات سخت می‌کند.»
جستجو
آرشیو تاریخی