صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هجده - ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

به طارمی، حاج‌صفی، جهانبخش و آزمون استراحت دادم، خودشان نپذیرفتند

قلعه‌نویی: اگر تیم ملی به کافا نمی‌رفت، چه می‌کردیم؟

سیستم هجومی من هزینه دارد قرارداد نداریم، اما منتی هم بر سر کسی نداریم

 
امیر قلعه‌نویی در خصوص انتقادهایی که به حضور تیم ملی در تورنمنت کافا شد، به ایرنا گفت: «شاید برخی از دوستان اطلاعات کامل و جامعی نداشته باشند هرچند همه نظرها برای من مهم و ارزشمند است و همه آنها را هم می‌شنوم، ولی برخی اظهارنظرها هم از روی بی‌اطلاعی نیست که دلیل آن هم مشخص است اما من یک سؤال دارم، اگر تیم ملی به تورنمنت کافا نمی‌رفت، چه می‌کردیم؟ یک فرصت و زمان مناسب را برای چند بازی از دست می‌دادیم و در آن شرایط هم امکان جابه‌جایی و جایگزینی نبود.» سرمربی تیم ملی ادامه داد: «فراموش نکنیم آرژانتین در دیداری دوستانه با ترکیب کامل خود برابر استرالیا به میدان رفت و اتفاقی هم رخ نداد. آیا دو تیم از نظر رنکینگ و جایگاهی که در فوتبال دنیا دارند با هم قابل قیاس هستند؟ البته ما هم به فدراسیون فوتبال درخواست بازی با تیم‌های خوب و مطرح را داده‌ایم اما نباید فیفادی‌ها را از دست داد و به دنبال آن هستیم تا از فرصت‌ها بهترین بهره را ببریم. قرقیزستان با روسیه بازی کرد و دو تیم تا دقایق پایانی 1-1 مساوی بودند اما در لحظات پایانی گل خوردند. واقعیت این است آن طوری که دوستان تبلیغات منفی می‌کنند، نیست و اعتقاد دارم ما یک تیم خوب را جمع کرده‌ایم، البته در ابتدای بازی با ازبکستان آن اتفاق و مصدومیت شدید برای بیرانوند به وجود آمد که در همین‌جا از فرصت استفاده می‌کنم و برای او آرزوی سلامتی دارم.»
قلعه‌نویی برای چرایی استفاده از لژیونرها در کافا چنین توضیحی داد: این را برای اولین بار می‌گویم، وقتی می‌گویم ما یک تیم خوب و متحد هستیم برای همین اتفاقات است. قبل از آغاز تورنمنت کافا، من به مهدی طارمی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون اعلام کردم اگر تمایل داشته باشند می‌توانند استراحت کنند و در این مسابقات به میدان نروند، اما گفتند به عشق تیم ملی آماده هستند و نمی‌خواهند استراحت کنند. از سویی دیگر در بازی با ازبکستان شاهد بودیم سعید عزت‌اللهی آن طور آسیب دید و خونریزی داشت. با اینکه بارها به او گفتم بیرون بیاید و سلامتی‌اش مهم‌تر از بازی است اما تصمیم گرفت در خدمت تیم بماند و در آن شرایط برای موفقیت تیم ملی تلاش کند. این‌ مسائل برای ما ارزشمند است و اتحاد و همدلی تیم را نشان می‌دهد. فراموش نکنیم طارمی باید تیم آینده خود را انتخاب و قراردادش را ثبت کند، اما اعلام کرد در کافا حضور خواهد داشت. در تیم ملی در سنوات گذشته بعد از هر برد پاداش تعلق می‌گرفت اما امروز بدون دریافت یک ریال تنها با یک هدف به میدان می‌روند و این نشان می‌دهد همه در خدمت تیم ملی هستند و برای اعتلای نام ایران و تیم ملی فوتبال بازی می‌کنند.» او درباره اینکه کادر فنی تیم ملی همچنان بدون قرارداد به کار خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: «فعلاً قرارداد نداریم اما فدراسیون در تلاش است تا این کار را انجام دهد. مربی خارجی تیم ملی هم قرارداد ندارد. با وجود این در کنار ما بود. این یک اتحاد زیباست و بازیکنان با همدلی در کنار هم برای یک هدف مشخص به میدان می‌روند. فدراسیون از نظر مالی شرایط خوبی ندارد اما همه ما با تمام توان در خدمت تیم ملی هستیم تا بتوانیم وظیفه و دِین خود را ادا کنیم و هیچ منتی هم بر سر کسی نداریم و تا لحظه‌ای که باشیم با تمام قوا تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم تیم ملی را به موفقیت برسانیم.»
سرمربی تیم ملی یادآور شد: «من به دنبال تغییر نگرش هستم و این موضوع زمانبر است، چرا که تیم ملی سال‌ها با یک تفکر خاص به زمین می‌رفت و این تغییر نگرش، نیازمند زمان است. من آینده را روشن می‌بینم و امیدوارم بتوانیم به اهدافی که داریم، برسیم.»
قلعه‌نویی در مورد گل‌هایی که تیم ملی در کافا دریافت کرد، چنین نظر داد: «در مورد گل اول به بازیکنان هشدار داده‌ بودیم در آن نقطه از زمین نباید خطا کنند که رعایت نشد، از سوی دیگر بازیکن افغانستان که آن ضربه کاشته خوب را زد، لژیونر است. در مورد گل دوم نظرها را قبول دارم و باید در مورد سیستم دفاعی بیشتر کار کنیم، اما این هم بخشی از تاوان تغییر نگرش من در فوتبال است که باید بپردازیم. من بازی دفاعی را دوست ندارم و به دنبال بازی هجومی و زیبا هستم. این نوع بازی‌ها هزینه دارد و من حاضرم که این هزینه را پرداخت کنم. من ایرانی‌ها را قبول دارم و به قابلیت‌ها، ظرفیت و پتانسیل آنها اعتقاد دارم و می‌دانم شعور فنی ما می‌تواند در بین برترین‌ها باشد. من در هر تیم دیگری که مسئولیت داشتم با همین سبک بازی، تیمم را به زمین می‌فرستادم و بیشترین گل زده و آقای گلی را هم در نهایت از آن خود می‌کردیم و این را در عمل هم ثابت کردیم. تیم ملی را هم به سمت همین سبک می‌برم اما اعتقاد دارم باید بیشتر کار کنیم و فرصت‌های بهتری را برای تیم ملی فراهم کنیم.»

 

برش

رزومه الهویی را ببینید، مطهری  فینال آسیا را دیده، رحمان و آندو اروپا بوده‌اند

قلعه‌نویی درباره انتقادهایی که از دستیارانش می‌شود، پاسخ داد: «کادر فنی ما قابلیت‌های بسیاری دارد و اینجا باید در خصوص واکنش‌هایی که برخی از دوستان ما داشتند بگویم خودتان رزومه افرادی مانند سعید الهویی را بررسی کنید و ببینید او شرایط لازم را دارد یا خیر. فاکتورهایی مانند آکادمیک‌ بودن، تخصص، دانش، کارهای اجرایی و مسائلی از این دست را وقتی بررسی می‌کنیم، می‌بینیم فردی مانند الهویی شایسته حضور در کادر فنی تیم ملی است. حمید مطهری سال‌ها تجربیات ارزشمندی داشته و فینال آسیا را دیده و با پرسپولیس عناوین قهرمانی را به دست آورده است. آندو تیموریان و رحمان رضایی نیز همین شرایط را داشته و ضمن حضور در لیگ‌های اروپایی تجربیات ارزشمندی دارند و نباید این مسائل را نادیده گرفت.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی