صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

BBC همچنان عزادار منافقین!
 خبر اول اینکه،با گذشت چند روز از حمله پلیس ضدتروریسم آلبانی به مقر منافقین، شبکه سلطنتی BBC همچنان برای این گروهک عزاداری می‌کند. از جمله، این شبکه روز گذشته تجمع محدود و چند نفره هواداران این گروهک در شهر برلین را به صورت اختصاصی پوشش داد. این در حالی است که مطابق تصاویر این شبکه، منافقین حتی برای این تجمع گروهکی هم نتوانستند بیش از 20 نفر را گردهم آورند! این رفتار BBC نشان می‌دهد که ضربه به منافقین، به همان اندازه برای این شبکه هم سنگین بوده است، گویی BBC خود را در این غم منافقین شریک می‌داند.
 
دندانه‌های کلید روحانی!
 خبر دیگر اینکه،مصاحبه جنجالی و بی‌مبنای سعید حجاریان، تئوریسین اصلاحات با واکنش‌های بسیاری همراه بود. وی در حالی در این مصاحبه ادعاهایی را علیه دولت سیزدهم مطرح کرد که پیش‌تر، این جریان از جمله حجاریان خود را به طور کامل وقف دولت روحانی کرده بود. در این باره، اشاره به یکی از مصاحبه‌های حجاریان در سال 92 خالی از لطف نیست که در آن گفته بود، حاضریم دندانه‌های کلید روحانی باشیم. حال که پس از 8 سال، از آن کلید جز شکست تمام‌عیار در سیاست خارجی و رشد اقتصادی صفر درصد در طول یک دهه، چیز دیگری عاید کشور نشده است، حجاریان به جای پذیرش اشتباه و عذرخواهی از مردم، خواستار استعفای دولت سیزدهم شده است! بهتر است وی و جریان رسانه‌ای تابع او، به مخاطبان خود پاسخ دهند که در ازای دندانه شدن برای کلید روحانی، کدام قفل از مشکلات مردم را باز کردند؟
 
پیشروی واگنر در جبهه اصلاحات!
 دست آخر اینکه، با گذشت یک روز از پایان غائله گروه واگنر در روسیه، بسیاری از فعالان منتسب به جریان اصلاحات بدون عذرخواهی از مخاطبان خود به صحنه رسانه‌ بازگشتند. این درحالی است که برخی مطبوعات این جریان حتی در پوشش اخبار ماجرای شورش یک روزه در روسیه نیز به اخبار صبحگاهی بسنده کرده و بدون توجه به گزارش‌های تکمیلی از این حادثه، به تحلیل‌های عجیب و غریب پرداختند. برخی فعالان رسانه‌ای در توئیتر نیز با جمع‌آوری مواضع و قضاوت‌های زودهنگام و خام برخی اصلاح‌طلبان درخصوص حادثه چند ساعته در مسکو، به انتقاد از ضعف رسانه‌ای حاکم بر این جریان پرداختند.
جستجو
آرشیو تاریخی