صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت:
دولت به عنوان مجری انتخابات دخالتی در امور نامزدها نخواهد داشت

آیت‌الله رئیسی، در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق 4 اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات پایان امسال تأکید کرد: دولت به عنوان مجری انتخابات، دخالتی در امور مربوط به نامزدها و در حمایت یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت و در عین حال تمام امکانات خود را برای تحقق 4 اصل مورد انتظار رهبر انقلاب به‌کار خواهد گرفت.
رئیس جمهور برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و با مشارکت بالا را عامل ارتقای امنیت ملی و اعتماد عمومی دانست و همه دستگاه‌ها را مکلف کرد به وزارت کشور در اجرا و برگزاری انتخابات مشارکتی کمک کنند.

کاهش 12درصدی تورم در خردادماه
آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش 12 درصدی تورم در خرداد ماه، تداوم تلاش‌های هماهنگ همه دستگاه‌ها برای ادامه روند کاهشی تورم تا پایان سال را خواستار شد. رئیس جمهور با ابراز نگرانی از آمار تلفات جاده‌ای و با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستانی، از وزیر راه و شهرسازی خواست به اتفاق دیگر اعضای شورای‌عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک برای پیشگیری از حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای همه امکانات موجود را به‌کار بگیرند. آیت‌الله رئیسی در بخش پایانی سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات وزیر و مسئولان وزارت نیرو در مدیریت مصرف برق اظهارکرد: با توجه به شعار سال و اهمیت و ضرورت رشد تولید، همه استانداران و فرمانداران به وزارت نیرو در زمینه مدیریت مصرف برق کمک کنند تا علاوه بر ممانعت از بروز خاموشی در بخش خانگی، از ایراد خسارت به بخش تولید به دلیل قطعی برق نیز جلوگیری شود.

دیدار با  سفرای جدید ایران در 11 کشور
رئیس‌جمهور  همچنین روز گذشته در دیدار سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در 11 کشور فنلاند، بلغارستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، موریتانی، قرقیزستان، بولیوی، استرالیا، فیلیپین و سوئد با تأکید بر اینکه رویکرد دولت مردمی معطوف به بازگرداندن تعادل به سیاست خارجی است، روابط با کشورهای همسایه، دوست و همسو را مورد تأکید قرار داد و گفت:سیاست خارجی باید در خدمت افزایش قدرت ملی کشور باشد و در این راستا به‌کارگیری دیپلماسی پرتحرک و هوشمند ضروری است. رئیس‌جمهور همچنین تأکید کرد: در این راستا از ظرفیت‌های سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای که به طور مشترک در آنها عضو هستیم به بهترین شکل برای گسترش همکاری‌ها و مناسبات بهره بگیرید.

بررسی مسائل اداری سه قوه در نشست مشترک
همچنین شنبه گذشته رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه در نشست مشترک که به میزبانی دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد، در زمینه مسائل اداری و روابط بین سه قوه به منظور بهبود و تسهیل روابط کاری و اداری فیمابین گفت‌و‌گو و رایزنی کردند.

 

در نشستی با حضور محمد مخبر مطرح شد
هدفگذاری تولید ۱۹ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در سال‌جاری

 معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی مسائل صنعت تولید لوازم خانگی بر افزایش حجم تولید لوازم خانگی به عنوان یک ضرورت در جهت رونق بخشیدن به این صنعت تأکید کرد و افزود: افزایش نامتعارف قیمت‌ها هیچ‌گاه نمی‌تواند به رونق تولید کمک کند بلکه افزایش حجم تولید و ارتقای بهره وری است که منجر به کاهش قیمت تمام شده، بهبود کیفیت و رضایتمندی خریداران خواهد شد.  مخبر تصریح کرد: واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، موضوعیتی برای دولت ندارد اما تولید کنندگان باید توجه داشته باشند که کیفیت محصولات و قیمت‌ها به نحوی باشد که رضایتمندی جامعه را به همراه داشته باشد تا دولت بتواند به حمایت‌های خود از تولید کنندگان ادامه دهد. معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت آمادگی دارد امتیازات و حمایت‌های مورد انتظار فعالان صنعت لوازم خانگی را تأمین کند تا این صنعت مهم بتواند ضمن رونق و توسعه صادرات، نیازهای جامعه را با قیمت و کیفیت مناسب تأمین کند و به هدفگذاری خود برای تولید ۱۹ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی‌در سال‌جاری دست یابد و از سوی دیگر بتوان شرایطی برای تولید لوازم خانگی با قیمت و شرایط پرداخت مناسب برای ازدواج جوانان در میان اقشار کم درآمد ایجاد کرد.
 
تهیه 150 هزار بسته جهیزیه با تخفیف
20 درصدی
در این جلسه گزارشی از تولید ۱۷ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در سال گذشته ارائه و عنوان شد در دو ماهه اول سال‌جاری دو میلیون دستگاه کالای خانه تولید شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران و رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی نیز هر کدام دغدغه‌های تولید کنندگان را مطرح کردند و از آمادگی خود برای همراهی با دولت خبر دادند. در پایان این جلسه و بر حسب پیشنهاد و مطالبه معاون اول رئیس‌جمهور مقرر شد تا در مرحله اول و برای فصل تابستان ۱۵۰ هزار بسته جهیزیه با کیفیت مناسب با تخفیف ۲۰ درصد از سوی واحد‌های تولیدی به‌صورت اقساطی در اختیار زوج‌های جوان در میان اقشار کم درآمد قرار گیرد. بر اساس توافق صورت گرفته، این پیشنهاد در صورت تأمین تسهیلات در فصول پاییز و زمستان نیز به میزان ۱۵۰ و ۱۰۰ هزار بسته دیگر قابل انجام است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی