صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفده - ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

جزئیات بیمه رایگان 2 دهک جدید درآمدی

سرپرست اداره‌کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات اضافه شدن ۲ دهک درآمدی چهارم و پنجم به بیمه سلامت رایگان کشور را تشریح کرد.
جمشید شایانفر در خصوص اضافه شدن دو دهک دیگر به جمعیت بیمه سلامت رایگان در کشور به ایسنا گفت: طی ۲ سال گذشته ۳ دهک مشمول بیمه رایگان شدند. این سه دهک از ابتدای سال گذشته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهک‌بندی شده و سپس به ما معرفی می‌شوند تا تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند. در حال حاضر بالغ بر ۹.۵ میلیون نفر در سه دهک نخست درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.
او توضیح داد: بر این اساس قریب به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در گروه دهک ۴ و ۵ به جمعیت بیمه رایگان کشور اضافه شدند. پیش از این دهک درآمدی ۴ باید ۱۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه و دهک درآمدی 5 نیز ۲۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی مصوب برای سال‌جاری را پرداخت می‌کردند.
وی افزود: همچنین میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش یافت. بر همین اساس از این پس میزان پرداختی دهک ششم از ۳۰ به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافت. میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است.
وی درباره چگونگی اطلاع‌رسانی به دهک‌های درآمدی که اخیراً تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته‌اند، افزود: اطلاع‌رسانی این اقدام به صورت متمرکز انجام خواهد شد تا افراد دهک‌های درآمدی ۴ و ۵ در جریان این موضوع قرار گیرند، اما همه افرادی که جزو دهک ۴ و ۵ در بانک اطلاعاتی سازمان بیمه سلامت قرار دارند به صورت خودکار در سیستم به بیمه رایگان تبدیل می‌شوند و سپس به صورت پیامکی این موضوع به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.
سرپرست اداره‌کل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران درباره افراد مشمول دهک ۴ و ۵ که پیش از ابلاغ این مصوبه اقدام به پرداخت حق بیمه یک سال خود کرده بودند، تصریح کرد: در این مورد نیاز به بررسی بیشتر است، اما اساساً این مصوبه‌ از زمان تصویب (۳۰ خرداد) قابلیت اجرایی دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی