اخبار

ارائه گزارش بدهی‌ها و مطالبات شرکت‌های دولتی به رئیس جمهور
وزارت اقتصاد اعلام کرد: گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی برای دوره منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ از سوی خزانه‌داری کل کشور برای رئیس جمهور ارائه شد. به گزارش وزارت اقتصاد، این گزارش که با تأیید وزیر اقتصاد تهیه شده است، در ادامه، توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد. در این گزارش آمده است: در اجرای حکم بند ب ماده ۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ و آیین‌نامه اجرایی آن (موضوع تصویب نامه مورخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۴ هیأت وزیران) گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی برای دوره منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ (سه ماهه چهارم) به منظور ارائه به کمیسیون‌های ذیربط در مجلس شورای اسلامی، در خزانه‌داری کل کشور، توسط «مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت» تهیه و با تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی برای رئیس جمهور ارسال شد.
صدور ۴۴۳ هزار درخواست مجوز برخط در بهار ۱۴۰۲
وزارت اقتصاد اعلام کرد: ۴۴۲ هزار و ۹۱۸ درخواست مجوز از ابتدای سال‌جاری یعنی ۶ فروردین ماه تا اول تیر ماه امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت و به‌صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است.
به گزارش وزارت اقتصاد، ۴۴۲ هزار و ۹۱۸ درخواست مجوز از ابتدای سال‌جاری یعنی ۶ فروردین ماه تا اول تیر ماه امسال در درگاه ملی مجوزها ثبت و به‌صورت برخط، بدون حضور و بدون کاغذ صادر شده است. تعداد کل درخواست‌ها در این مدت زمانی یک میلیون و ۸۴ هزار و ۷۹۱ درخواست بوده است که حاکی از صدور برخط حدود ۴۱ درصد مجوزها به صورت برخط است.
همچنین در دوره مورد بررسی ۴۸۰ هزار و ۶۶۵ درخواست مجوز توسط دستگاه‌ها رد شده و یا با انصراف مواجه شده است؛ ۱۵۵ هزار و ۲۶۵ مجوز نیز در دست بررسی است و ۱۰۶ هزار و ۱۵۳ درخواست با تأخیر در بررسی مواجه بودند. بیشترین درخواست صدور مجوز همچنان مربوط به وزارت تعاون (مشاغل خانگی) با ۳۷۶ هزار و ۵۶۰ مجوز و کمترین درخواست نیز در بین دستگاه‌هایی که به درگاه ملی مجوزها متصل شده‌اند، مربوط به شهرداری‌های کلانشهرها با ۱۷ درخواست صدور مجوز است. همچنین در سه ماه ابتدایی امسال، شاخص پاسخگویی بموقع به درخواست‌ها ۹۰.۲ درصد بوده، تعداد کل عناوین مجوزها برای ۳۵ دستگاه، سازمان و وزارتخانه ۴ هزار و ۴۵۶ عنوان بوده که وزارت صمت/اتاق اصناف با ۲ هزار و ۸۵۳ عنوان مجوز، بیشترین عنوان مجوز را در بین کل دستگاه‌ها دارد و وزارت تعاون با ۵۱۱ عنوان جایگاه دوم بیشتر عنوان مجوز را بین ۳۵ دستگاه به خود اختصاص داده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی