صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شانزده - ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

شبکه پروازی بین ایران وعربستان توسعه می‌یابد
تهران- ایرنا- رئیس سازمان هواپیمایی از آغاز مذاکرات با همتای عربستانی خود پس از اتمام عملیات حج، با هدف توسعه شبکه پروازی دو کشور خبر داد. «محمد محمدی‌بخش» افزود: هم اکنون پروازهای حج بین ایران و عربستان از ۲۱ شهر برقرار است، اما برای برقراری پروازهای به غیر از حج درصدد مذاکره و رایزنی هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از همتای خود در عربستان دعوت کرده ام که با سفر به ایران درباره برقراری پروازها و توسعه شبکه پروازی به نتیجه برسیم.
محمدی‌بخش تصریح‌کرد: این دعوت به دلیل بررسی موضوعات مشترک و تقاضای فرودگاه‌های کشور برای برقراری پرواز از شهرهای مختلف ایران به عربستان با مشارکت ایرلاین‌های ایرانی است.
به گزارش ایرنا، برقراری پروازهای مشهد- جده و مشهد- مدینه از جمله مطالبات زائران دو کشور است که در دستور کار سازمان هواپیمایی دو کشور قرار دارد و پس از اتمام عملیات حج در مرداد امسال، برنامه‌ریزی برای برقراری آن با مشارکت وزارت امورخارجه و سازمان هواپیمایی کشوری آغاز می‌شود.

بازگشایی محور کرج- چالوس
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: تلاش برای بازگشایی محور کرج- چالوس ادامه دارد و بازگشایی رو به پایان است. حمید پرورشی، با اشاره به اینکه درحال حاضر عملیات پاکسازی محور کرج- چالوس به طور کامل انجام شده است، اظهار کرد: علاوه بر پاکسازی؛ عملیات تنظیف سه تونل این محور نیز انجام شده و اجرای تنظیف دیواره دو تونل دیگر به علت حجم بالای گل و لای همچنان ادامه دارد که زودی به پایان می‌رسد.
این مسئول گفت: در سیل اخیر هشت نقطه محور آسیب زیادی دید که عملیات ایمن‌سازی و اصلاح این نقاط نیز بلافاصله بعد از پاکسازی و آواربرداری آغاز شد و تاکنون ۹۰ درصد کار انجام شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی