صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

آخرین وضعیت پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست

 وکیل خبرنگاران حادثه‌دیده محیط زیست در سفر به ارومیه درباره آخرین وضعیت پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست گفت: بر اساس اطلاعات سامانه «عدل ایران» درباره این پرونده که منجر به شکایت خبرنگاران مصدوم و اولیای دم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی از مسئولان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی اعم از مهران نظری سلطان‌آبادی، مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی و مختارخانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارومیه  همچنین راننده اتوبوس مبنی بر ایراد صدمه بدنی بر اثر تصادف رانندگی و قتل غیرعمدی بر اثر بی‌احتیاطی در امر رانندگی شد، برای این افراد در ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری قرار جلب به دادرسی صادر شد.
 وکیل پرونده خبرنگاران محیط زیست اضافه کرد: در خصوص اتهامات این متهمان در ۷ خردادماه سال‌جاری از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری ۲ ارومیه ارجاع شد.
داسمه در پایان گفت: در سالگرد دومین سال وقوع حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرنگاران از رئیس قوه قضائیه خواستار تسریع در امر رسیدگی به این پرونده هستیم.
روز دوم تیرماه سال ۱۴۰۰ خبرنگاران محیط زیست به همراه تعدادی عکاس به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه و سازمان حفاظت محیط زیست عازم ارومیه شدند و از بعضی از پروژه‌ها مانند تونل در حال ساخت زاب در شرایطی ناایمن بازدید کردند. در بازگشت از نقده و در شرایطی که ترمز اتوبوس دچار مشکل بود، جاده‌ای فرعی برای تردد انتخاب و اتوبوس خبرنگاران واژگون شد و مهشاد کریمی ۲۵ ساله و ریحانه یاسینی ۲۸ ساله پرکشیدند.
جستجو
آرشیو تاریخی