صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پانزده - ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبــــار

وزیر علوم: تصمیمی درباره یکپارچه شدن دانشگاه‌ها اتخاذ نشد
وزیر علوم درباره یکپارچه شدن دانشگاه‌های برخی از استان‌ها در راستای ساماندهی آموزش عالی گفت: در حال حاضر صحبت‌ها مقدماتی بوده، پیشنهاداتی هم ارائه شده است ولی هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.
محمد علی زلفی گل درباره اینکه کدام سه استان براساس ساماندهی آموزش عالی تصمیم گرفته‌اند دانشگاه‌هایشان یکپارچه شود گفت: در حال حاضر صحبت‌ها مقدماتی بوده و بحث ساماندهی آموزش عالی مطرح است. پیشنهادات ارائه شده است ولی ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه این کار نیازمند اقناع نخبگانی است گفت: اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها باید قانع شوند و به گونه‌ای باشد که امکان هم افزایی صورت گیرد و همه از این کار خوشحال باشند.
وی با بیان اینکه هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نکرده‌ایم افزود: ساماندهی آموزش عالی کمک می‌کند که بهره وری در آموزش عالی و رتبه دانشگاه‌ها در سطح بین المللی و ملی افزایش یابد.


جزئیات وام ۱۵۰ میلیونی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت
مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران جزئیات ارائه تسهیلات نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد.
امین رهبر در مورد ارائه تسهیلات جدید برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده به ایسنا گفت: نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده از ۲۸ خردادماه توسط نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده است که در این طرح خودروی «سمندسورن پلاس» با قیمت ۳۶۲ میلیون تومان عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه در این طرح، شهرداری تهران از منابع داخلی خود تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده با کمک صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته است، ادامه داد: بر همین اساس وام ۱۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۸ درصد ۶۰ ماهه با سه ماه تنفس برای نوسازی تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است.
رهبر با تأکید بر اینکه توافقنامه با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است که پس از انجام فرایند اداری و تأمین منابع مالی، اطلاع‌رسانی لازم برای نحوه مراجعه متقاضیان به منظور ثبت‌نام و بهره‌مندی از تسهیلات عنوان شده، انجام خواهد شد.
وی در مورد ارزش اسقاط خودروی فرسوده نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه طرح نوسازی ناوگان به صورت کلید به کلید می‌باشد و از آنجایی که اگر متقاضیان نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند؛ عملاً سه ماه دیگر با توجه به قرارداد منعقد شده با خودروساز، خودروی جایگزین خود را دریافت می‌کنند، پیش‌بینی کرده‌ایم که قبل از تحویل خودرو در طرح جدید، فراخوان از مراکز اسقاط برای اعلام قیمت‌های جدید در دستور کار قرار گیرد.
مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی‌های مدل سال ۹۱ و ماقبل می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: نوسازی تاکسی‌ها با توجه به آیین‌نامه ماده ۸ قانون هوای پاک مبتنی بر سن تاکسی نیست و تاکسی‌هایی که نتوانند معاینه فنی دریافت کنند، مشمول نوسازی هستند.
رهبر در مورد نرخ نوسازی تاکسی‌های فرسوده نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۸۸ پرونده نوسازی تشکیل شده که ۵۲۳ خودرو تحویل داده شده است و مابقی خودروها نیز طبق زمانبندی اعلامی از سوی خودروساز تا اواسط تیرماه تحویل داده می‌شود؛ اما دقت داشته باشید که این خودروها به صورت تمام نقد و بدون دریافت تسهیلات از سوی رانندگان خریداری شده است و بزودی تسهیلات نوسازی به رانندگان ارائه می‌شود.


یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفتند که قریب به ۱۲۰ هزار درخواست ثبت و پیگیری شد.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رحیم نیا در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس مدیران و رؤسای دفاتر و ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن شهید سلیمانی ستاد مرکزی اظهارکرد: مهمترین وظیفه اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، ارزیابی عملکرد افرادی است که به عنوان مدیر در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور و سازمان‌های وابسته فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در همین راستا قبلاً فرم خاصی برای ارزشیابی وجود نداشت، اما از زمان حضور دکتر عین‌اللهی در وزارت بهداشت فرم ارزشیابی آماده و شاخص‌هایی تدوین شد و بر اساس این شاخص‌ها ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها و معاونین ستادی صورت می‌گیرد.
دکتر رحیم‌نیا خاطرنشان کرد: این اجلاس در راستای توانمندسازی اعضای دفاتر مدیران و ادارات بازرسی بوده چرا که یکسری اطلاعات باید منتقل شود و تأکید ما بر مسائل روز جامعه است.

جستجو
آرشیو تاریخی