صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

اخبــــار

ساماندهی ظرفیت‌های گردشگری تهران تا زمستان

شهردار تهران گفت: ظرفیت‌های گردشگری زیرمجموعه شهرداری تا ۶ ماه آینده یا حتی زودتر از این موعد سر و سامان خواهد گرفت.
علیرضا زاکانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی هلدینگ گردشگری شهرداری تهران، اظهار کرد: ما ناظر بر هلدینگ گردشگری، در حال جمع کردن و ساماندهی کل ظرفیت‌ها هستیم تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت بزرگ در تهران بهره بهتر و بیشتری برای مردم ایجاد کنیم. شهردار تهران همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه ایجاد امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری پایتخت در ابعاد مختلف وجود دارد، می‌خواهیم بخش‌های مختلف گردشگری را در کنار هم قرار دهیم و مسیر برای ارائه خدمت به مردم و حتی کسانی که از سایر کشورها به تهران سفر می‌کنند، بیش از پیش فراهم شود. وی در خصوص زمان راه‌اندازی هلدینگ گردشگری شهرداری تهران و تجمیع ظرفیت‌های این حوزه، گفت: تا ۶ ماه آینده و حتی زودتر، ساماندهی این ظرفیت‌ها به نتیجه خواهد رسید.

 

باز شدن گره ۷ ساله فاینانس مترو در دولت سیزدهم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در دولت سیزدهم گره فاینانس۶۳۰ واگن مترو بعد از ۷ سال باز شد و کمک‌های دولتی برای خرید اتوبوس صورت گرفت.
 جلال بهرامی در مورد کمک‌های دولت سیزدهم به حمل‌ونقل عمومی شهر تهران با بیان اینکه از سال ۹۵ پرداخت ۱۵ درصد فاینانس ۶۳۰ واگن بلاتکلیف مانده بود، به ایسنا گفت: دولت سیزدهم ۱۵ درصد پیش پرداخت فاینانس ۶۳۰ واگن را نهایی و حتی قسمتی از پول آن را واریز کرده و امیدواریم این گره که به دست دولت باز شده است بزودی به سرانجام برسد. وی در ادامه با بیان اینکه در دوره‌های گذشته وزارت کشور که نماینده دولت است به وظایف خود در تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی بخصوص اتوبوس بی‌توجه بود، تصریح کرد: طی یک سال اخیر دولت دوباره فرمول ۸۰ – ۲۰ (۸۰ درصد پرداخت خرید اتوبوس برعهده دولت و ۲۰ درصد برعهده شهرداری) را فعال کرده است.  معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران با بیان اینکه این فرمول از قدیم وجود داشته است، اما سال‌ها تعطیل شده بود و حالا دوباره در دولت فعلی فعال شده است، گفت: البته با توجه به مشکلاتی که در تولید شاهد هستیم میزان تحویل اتوبوس به شهرداری‌ها کم است.  .  

 

رئیس سازمان غذا و دارو:

پیش‌بینی صادرات ۲میلیارد یورویی در برنامه هفتم

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری دارو و تجهیزات پزشکی گفت: پیش‌بینی صادرات سالانه ۲ میلیارد یورویی دارو در لایحه برنامه هفتم توسعه، نسبت به وضعیت فعلی زیاد است و امیدواریم که با همکاری صنایع، به این هدف برسیم.
سید حیدر محمدی افزود: چالش‌های نقدینگی صنعت دارو از طریق سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی در حال پیگیری است و سعی داریم با ارتقای صنعت داروسازی به سمت توسعه صادرات بیشتر در منطقه و کشورهای اروپایی پیش رویم. تلاش می کنیم فرایندهای شرکت‌های دانش‌بنیان را تسهیل کنیم تا بزودی بتوانند با خودکفایی در تولید محصولات فناورانه به صنایع داروسازی خدمت کنند. اکنون پتانسیل‌های صادراتی خوبی در کشورمان وجود دارد و تلاش داریم با رایزنی با سایر کشورها بتوانیم این زمینه را برای صنایع داروسازی مهیا کنیم تا صادرات محصولات خود را توسعه دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی