صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهارده - ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای‌مجازی

لحظات عاشقانه کنسرت علیرضا قربانی، پیام تولد کارگردان، تمدید کنسرت رضا یزدانی، نوشته‌هایی درباره شهید چمران و تحلیلی از تخلیه مقر منافقین در آلبانی را در فضای مجازی امروز بخوانید.

واکنش علیرضا قربانی به لحظات عاشقانه کنسرتش
 علیرضا قربانی ویدیویی کوتاه از لحظه حضور یک زن و مرد کهنسال در کنسرتش را به اشتراک گذاشته و در متنی با عنوان «من به دستان تو پُل بستم به زیباتر شدن» در توضیح آن نوشته است: «در طول شب‌های کنسرت اخیر لحظات عاشقانه‌ای را با حضور تک تک شما عزیزانِ جان درک کردیم که شاید کمتر در طول زندگی قسمت هر کسی شود. لحظات زیبایی از جاری شدن اشک شوق و احساس بر دیدگان. قدردان قدوم مبارک و حضور سبزتان در این ایام هستیم. قدم‌هایتان روی چشمانمان... سخت زیبا می‌روی یکبارگی/ در تو حیران می‌شود نظارگی»

نخواست ادای فرشته‌های بهشتی را دربیاورد
 حبیب احمدزاده در اینستاگرامش نوشت: «چمران و تمام جهانش به عنوان یک ابرانسان متعادل وجود که هرگز نخواست برطبق آمیزه‌های غلط خودساخته، ادای فرشته‌های بی‌عرضه بهشتی را دربیاورد. سی و یکم خرداد سالروز شهادت این بزرگوار در خط مقدم جنوب در زمانه جنگ تحمیلی. چمران در کنار یتیمان و فرزندان کشته شدگان جنگ داخلی لبنان در زیر زمین مؤسسه حرکت المحرومین، در اوقاتی که ساختمان این مؤسسه آموزش شبانه روزی برای این بچه‌ها، بی‌هیچ دلیلی، زیر آتش سنگین فالانژیست‌ها قرار می‌گرفت.»

 پاک‌سازی توئیتر از فحاشان حرفه‌ای
سید عطاءالله مهاجرانی در پی اقدام پلیس آلبانی به جمع‌آوری مقر منافقین در توئیترش نوشت: «اعلامیه شوراى ملى مقاومت همان سازمان مجاهدین خلق نکات بااهمیتى دارد. از جمله از امروز شاهد عدم حضور فحاشان حرفه‌اى که با زبان و واژگان کلیشه‌اى از کمپ آلبانى در توئیتر حضور داشتند، خواهیم بود! پلیس آلبانى در واقع به بهداشتى شدن فضاى توئیتر کمک کرده است. دست مریزاد!»

اسم فرزندش را از شدت علاقه او، چمران گذاشته بود
فاطمه رایگانی، فعال فرهنگی ضمن انتشار عکسی از یک جوان بوسنیایی درباره او توئیت زده است: «پارسال تو مراسم مارش‌میرا با این مستندساز ترک آشنا شدیم: چمران عزیز اوغلو. می‌گفت پدرش از شدت ارادت به شهید چمران این اسم را برایش انتخاب کرده. امروز خیلی یادش افتادم.»

بوی کباب براندازی نیست؛ خر داغ می‌کنند!
 سیامک شادکام، روزنامه‌نگار در استوری اینستاگرامش درباره یکی از تیترهای BBC فارسی نوشت: «بی‌بی‌سی این بنگاه خبرپراکنی که تمام حیثیت حرفه‌ای‌‌اش را در اعتراضات اخیر زیر سؤال برد، تا دیروز به امید براندازی تمام تصاویر خشونت در اعتراضات و عمامه‌پرانی و کوکتل مولوتوف را نشان می‌داد حالا فهمیده بوی کباب براندازی نیست؛ خر داغ می‌کنند! و از موضعش عقب‌نشینی کرده و می‌گوید براندازی امکان‌پذیر نبود.»

تمدید کنسرت رضا یزدانی
 «نمیشه زمین خورد و گریه نکرد../ بدادم برس بهترین نارفیق../ هنوزم به دستای تو قانعم.../ هنوز عاشقم با یه زخم عمیق../ تو این روزهای سیاه و مریض../ فقط یکمی چای واسه من بریز» به همراه این ترانه رضا یزدانی برشی از اجرای کنسرت «چای» را که سوم خرداد در تهران اجرا شد ، منتشر کرده و خبر داده که این کنسرت برای ۱۴ تیرماه با کنداکتور جدید تمدید شد.

یادداشت کارگردان «جان‌دار» به بهانه تولدش
 حسین دوماری کارگردان سینما که سال گذشته فیلم «یادگار جنوب» را در همکاری با پدرام پورامیری در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر داشت با انتشار تصویری به بهانه 29 سالگی‌اش نوشته: «هیچ چیز نمی‌تواند جلوی گذر زمان را بگیرد، غم‌ها و شادی‌ها هرچه باشند می‌گذرند. پس به قول گاندی طوری باید زندگی کرد که انگار فردا قرار است بمیریم و طوری باید یاد گرفت که انگار قرار است تا ابد زندگی کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی