صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

«زن، زندگی، آزادی»؛ جعل، دزدی، شکنجه!

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:

سیر اقدامات مجرمانه گروهک‌ها و افراد معاند با انقلاب اسلامی هر روز شکل تازه‌تر و مصادیق جدیدتری پیدا می‌کند. تا پیش از این، موارد متعددی از این دست اقدامات تبهکارانه وجود داشت که هر کدام می‌توانستند موضوع گزارش یا گزارش‌های مستقلی باشند؛ به عنوان نمونه درباره گروهک منافقین باید به اقداماتی مانند ترور مقامات، کشتار جمعی مردم، تخریب اموال عمومی، پولشویی و سوءاستفاده از پوشش خیریه برای تأمین مالی و کشته‌سازی در آشوب و... اشاره کرد یا کلاهبرداری مالی حامد اسماعیلیون از خانواده‌های کشته شدگان سانحه هواپیمای اوکراینی و تجاوز جنسی که تبدیل به یک روند رایج در میان خبرنگاران رسانه‌های ضدانقلاب شده است؛ از تجاوز مجری شبکه ضدایرانی صدای امریکا (مهدی فلاحتی) به کارکنان خانم این شبکه تا تجاوز صادق صبا مدیر وقت بی‌بی‌سی به پونه قدوسی و... با این حال همانگونه که اشاره شد، به نظر می‌رسد افراد و جریان‌های ضدانقلاب حد توقفی در رفتار غیراخلاقی ندارند و هر روز از جرم جدیدی رونمایی می‌کنند که نمونه آخر آن، سوءاستفاده 770 میلیاردی علی کریمی از چک‌های خواهرش و به زندان افتادن لیلا کریمی بود.

شکنجه یک اهل سنت در مسجد مکی
گویا این روند غیراخلاقی ناشی از گفتمان مخالفت با نظام اسلامی، در اعمال برخی افراد داخل کشور نیز اثرگذار بوده است. جعل اسناد از سوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان که طی ماه‌‌های اخیر به مخالف‌خوانی با نظام جمهوری اسلامی پرداخته بود، یکی دیگر از این دست اتفاقات بود که در هفته گذشته میان اخبار جریان موسوم به حامیان «زن، زندگی، آزادی» دیده شد. به گزارش تسنیم، عبدالحمید قصد داشت با استفاده از سند تقلبی و فیش جعلی، عازم سفر حج شود.
اما هنوز واکنش‌ها به این خبر  جاری بود که خبر دیگری مبنی بر بازداشت، شکنجه و اعتراف گیری عوامل مسجد مکی زاهدان از یک طلبه اهل سنت که مظنون به سرقت بوده است، موج جدیدی از تعجب و انتقاد را به راه انداخت. به گزارش فارس، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فرد حبس شده توسط عوامل عبدالحمید، اهل چابهار بوده و سابقه حضور در مدرسه دینی و دارای سابقه عدیده سرقت است. همچنین بر اساس تحقیقات به عمل آمده این فرد عنوان کرده است طی سه روز حبس به صورت مکرر بازجویی و تحت شکنجه‌های روحی، جسمی و تهدید قرار گرفته و مجبور به گفتن مطالب مورد درخواست بازجویان شده است!
اوضاع و احوال شعارهای دیروز جریان ضداخلاقی معاند با نظام که با ترویج دروغ و خشونت، زمینه‌ساز شهادت بهترین جوانان و مردان و زنان این سرزمین شدند، رو به وخامت گذاشته و توفان شکست و ناکامی پی در پی آنان را احاطه کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی