صفحات
شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و سیزده - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

مخفیگاه  این مجرم فراری کجاست؟!
پلیس فارس با انتشار تصویر متهم متواری «سید ابوذر موسوی» از مردم خواست در صورت مشاهده یا شناسایی این فرد، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
این متهم به مشخصات «سید ابوذر موسوی» تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی است.
بنا به درخواست مرجع قضایی، تصویر بدون پوشش این متهم در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا کسانی که متهم را مشاهده یا اطلاعاتی از وی دارند، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

سرقت خشن دزد چاقو به دست
از زنان تهرانی
سارق حرفه‌ای که زنان را هدف سرقت‌های خشن خود قرار می‌داد و با چاقو به آنها حمله می‌کرد در عملیات پلیسی در خیابان شریعتی تهران دستگیر شد.
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: ساعت 10 شامگاه 28 خرداد ماه جاری عملیات کلانتری 104 عباس‌آباد در حال گشتزنی در محدوده خیابان شریعتی تهران بودند که به مردی مسن که به صورت پیاده، افراد گذری از پارک داخل خیابان را زاغ‌زنی می‌کرد، مشکوک شدند و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.
وی گفت: متهم در همین حین به طرف خانم میانسالی حمله‌ور شد و با تهدید سلاح سرد از وی یک گردنبند زورگیری کرد و بسرعت از محل گریخت.
این مقام انتظامی به اقدامات پیش‌دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام‌تر مأموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی، متهم در یک عملیات منسجم و پلیسی دستگیر شد و در بررسی‌های بیشتر از وی یک قبضه سلاح سرد و گردنبندی که متهم قبل از دستگیری سرقت کرده بود کشف شد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهم 50 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و 20 فقره سرقت مشابه اعتراف کرد که تاکنون 14 مالباخته به کلانتری مراجعه و متهم را شناسایی کرده‌اند.
سرهنگ گودرزی در پایان با اشاره به سوابق متهم در امر سرقت و تحمل حبس در زندان خاطرنشان کرد: در این رابطه 14 شاکی که اکثر آنها خانم‌های مسن بودند شناسایی شدند و شناسایی مالخر اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد.

پایان فرار قاتل
مسلح در سراوان
قاتل مرد 44 ساله سراوانی پس از سه ماه فرار در عملیات مأموران پلیس در شهرستان سراوان دستگیر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان رئیس پلیس سیستان و بلوچستان گفت: در اسفند ماه سال گذشته در پی اعلام به پلیس 110مبنی بر وقوع یک قتل در یکی از محلات سطح شهر سراوان، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.
 وی افزود: با انجام تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس، مشخص شد که عامل قتل با خودروی پژو 405 اقدام به تیراندازی با سلاح کلاش به سمت شهروندی کرده و وی را به قتل می‌رساند.
 فرمانده انتظامی استان ادامه داد: با انجام اقدامات تخصصی پلیسی، متهم شناسایی و در عملیاتی هماهنگ در یکی از محلات شهرستان سراوان دستگیر شد که پس از انتقال به پلیس آگاهی انگیزه خود را از ارتکاب به این جنایت اختلاف قبلی عنوان کرد.

بازداشت دندانپزشک قلابی و همدستانش در زاهدان
 دندانپزشک قلابی به همراه دو همدستش که بدون مدرک معتبر پزشکی در یکی از محلات حاشیه‌ای شهرستان زاهدان مطب درمانی دایر کرده بود در عملیات پلیسی دستگیر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان رئیس پلیس سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پلیس، با اشراف اطلاعاتی و فنی خود شخصی را که بدون داشتن مدرک پزشکی، در یکی از مناطق شهرستان زاهدان در امور دندانپزشکی مداخله می‌کرده شناسایی کردند و دستگیری او را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان گفت: پس از حصول اطمینان از فعالیت غیرقانونی متهم، مأموران پلیس به محل مورد نظر اعزام شدند و ضمن کشف اقلام پزشکی، متهم به همراه دو همدستش را که از اتباع بیگانه بودند دستگیر کردند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد این دندانپزشک قلابی در دو محل مختلف در سطح شهر زاهدان با انجام تبلیغات محلی در امور دندانپزشکی مداخله می‌کرده است.
سردار جلیلیان در پایان از شهروندان خواست برای درمان به مراکز معتبر پزشکی و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی