اخبار فوتبال

دعوت تیم ملی به تورنمنت ماندلا
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال بعدازظهر دیروز با ویکا مازوی کومالو سفیر آفریقای جنوبی در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. این نشست با حضور علی تارقلی‌زاده، سرپرست دپارتمان بین‌الملل در فدراسیون فوتبال برگزار و درباره موضوعاتی همچون گسترش دوستی و تبادلات ورزش دو کشور بحث و تبادل نظر شد. همچنین، مازوی کومالو، از تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در تورنمنت نلسون ماندلا که در سال 2024 برگزار خواهد شد، دعوت کرد. در ادامه، تاج نیز آمادگی فدراسیون فوتبال ایران را برای توسعه همکاری‌ها بویژه برگزاری بازی دوستانه اعلام کرد.


توصیه مربی ایتالیایی تیم ملی
مربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال کشورمان برای اولین بار پس از حضور در ایران گفت‌و‌گو کرد. آنتونیو مانیکونه درمورد دلیل حضورش در فوتبال ایران پس از سال‌ها فعالیت در اروپا و کشورهایی مثل ایتالیا، سوئیس و فرانسه، توضیح داد: «فرصت خیلی خوبی است تا با حضور در خارج از اروپا، با یک تیم ملی خوب، به بازیکنان خوب فوتبال ایران کمک کنم. قلعه‌نویی، مربی خیلی خوبی است. هم از لحاظ کاری و هم اینکه کادر خوبی را دور خودش جمع کرده است. می‌بینم مربیان حاضر در کادرفنی ایران چه قدر کاربلد هستند و شرایط خوب است. ارتباط بین کادرفنی و بازیکنان خیلی خوب است و این مسأله مهمی است.» مانیکونه درخصوص اینکه با توجه به کار کردنش با بازیکنان بزرگی مثل ژردان شقیری و والون بهرامی در سوئیس، چه نظری درمورد نسل فعلی تیم ملی ایران دارد، پاسخ داد: «ایران بازیکنان بزرگی دارد ولی تیم بودن مهم‌تر است. خوب کار کردن تیم با صبر و حوصله می‌تواند خیلی کمک کند. البته من معمولاً خیلی کم حرف می‌زنم و سعی می‌کنم کار زیادی در زمین انجام بدهم.»


آزمون ساز جدایی کوک کرد
نشریه «کیکر» آلمان خبر داد سردار آزمون مهاجم بایرلورزکون احتمال دارد تابستان پیش رو این باشگاه را ترک کند. بنابراین گزارش، آزمون به خاطر بازی دقایق کم از لورکوزن رضایت ندارد. به همین خاطر خواهان جدایی از این تیم آلمانی است و چند تیم ایتالیایی به این بازیکن ایرانی علاقه‌مند هستند. سیمون رولفس، مدیر ورزشی بایرلورکوزن درباره آینده مهاجم ایرانی گفته بود:« اگر آزمون برود، ما به دنبال بازیکن جدیدی برای پر کردن جای خالی او خواهیم بود.»


امیدها، در فینال غرب آسیا
تیم ملی فوتبال امید کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی تورنمنت زیر ۲۳ سال غرب آسیا در ورزشگاه المدینه بغداد به مصاف اردن رفت و با برتری ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی به فینال صعود کرد‌. یاسین سلمانی، علیرضا باویه، محمد قربانی و مهدی هاشم نژاد ضربات خود را گل کردند و امین حزباوی پنالتی خود را از دست داد‌. در دومین دیدار نیمه‌نهایی هم عراق 1-0 عمان را شکست داد و حریف ایران شد. امروز در دیدار رده بندی، عمان مقابل اردن قرار می‌گیرد و عراق در فینال با ایران تقابل خواهد داشت.


ابراهیمی به الشمال قطر پیوست
باشگاه الشمال قطر به طور رسمی اعلام کرد که با امید ابراهیمی به توافق رسیده و این بازیکن قرار است فصل آینده برای این تیم بازی کند. این باشگاه همچنین به تمجید از ابراهیمی پرداخت و نوشت که بازیکن ایرانی از توانایی‌های فنی بالایی برخوردار است. این هافبک کشورمان پیشتر برای الوکره بازی می‌کرد.


مندی‌ هم به عربستان رفت
به گزارش فابریزیو رومانو، ادواردو مندی با الاهلی عربستان به توافق رسید. دروازه‌بان آبی‌های لندن حالا در تصمیم عجیب با قراردادی 3 ساله راهی عربستان خواهد شد. باشگاه چلسی که این روزها در حال فروش ستارگان خود است، حالا مندی ،زیاش و کوبیبالی و روبن نوس را راهی عربستان خواهد کرد. قبل از این انگولو کانته هم با الهلال به توافق رسیده بود تا با لیگ انگلیس وداع کند. مندی گلر سنگالی  که در سال 2021 بهترین دروازه‌بان سال دنیا شد، حالا بعد از 2 سال و در سن 31 سالگی عربستان را به عنوان مقصد خود انتخاب کرد.


بوسکتس همبازی مسی می‌شود
سرخیو بوسکتس همبازی لیونل مسی در اینتر میامی می شود. آنتونی خوان مارتی خبرنگار مشهور اسپانیایی از توافق کاپیتان سابق بارسا با باشگاه جدید مسی خبر داده است. طبق اخبار جوردی آلبا دیگر کاپیتان بارسا هم در آستانه پیوستن به این تیم امریکایی است تا آبی اناری ها این باردر جایی دیگر جمع شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی