صفحات
شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و دوازده - ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه


مرگ تلخ مرد جوان در تندباد خداآفرین
 مرد جوان در بارش شدید باران در روستای باقراوغلی تسلیم مرگ شد.
نکونام فرماندار شهرستان خداآفرین گفت: بارش شدید روز یکشنبه جان یک مرد ۴۵ ساله اهل روستای باقراوغلی را در بخش گرمادوز خداآفرین گرفت و یک نفر مصدوم شد.
نکونام افزود: این بارش سیل آسا و همراه با تند باد، خسارت جدی هم به منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی، اماکن دامی، احشام و تأسیسات عمومی اعم از زیرساخت‌های جاده‌ای، راه‌های روستایی، شبکه‌های آب، برق و گاز خداآفرین وارد کرده است.
وی ادامه داد: میزان تقریبی خسارت وارد شده در اثر این حادثه طبیعی، حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

تنها ماندن دزد جوان در صحنه فرار همدستانش
زن جوان که همدستانش در تعقیب وگریز پلیسی او را در خودرو تنها گذاشته بودند دستگیر و راز سرقت هایشان فاش شد.
سرهنگ محمد گودرزی رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت:26 خرداد ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، مأموران کلانتری 123 نیاوران در محدوده فرمانیه تهران در حال گشتزنی بودند که به خودروی پراید با 3 سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران نشان می‌داد، خودروی پراید چندی قبل از شرق تهران به سرقت رفته و سرنشینان آن سارقان حرفه‌ای خودرو هستند که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.
رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: سرنشینان خودروی پراید پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شدند و یک عملیات تعقیب و گریز طولانی را آغاز کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: مأموران در نخستین‌گام با رعایت قانون به کارگیری سلاح به لاستیک خودروی متهمان تیراندازی کردند که در ادامه با ایجاد طرح مهار خودروی سرقتی متوقف شد و خانم 40 ساله دستگیر ولی همدستان وی موفق به فرار شدند.
سرهنگ گودرزی با بیان اینکه از صندوق عقب خودروی پراید آلات و ادوات سرقت و 3 عدد شمش مس کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهم پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پراید و دیگر سرقت‌های خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کرد.
رئیس پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت و شناسایی و دستگیری همدستان متهم در دستور کار کلانتری 123 نیاوران قرار گرفت.

ربودن مسلحانه 2 جوان میرجاوه‌ای
2 پسر جوان که در میرجاوه در سناریویی مسلحانه ربوده شده بودند در عملیات پلیسی به آغوش خانواده بازگشتند.
سرهنگ اسماعیل عزیزی رئیس پلیس میرجاوه گفت: در پی اعلام یک پرونده آدم ربایی مسلحانه در دو راهی خوشاب از توابع شهرستان میرجاوه موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
 وی افزود: در بررسی‌های میدانی مأموران و پس از تحقیق از خانواده افراد ربوده شده مشخص شد سرنشینان خودروی پژو پارس مشکی رنگ 2 جوان 30 ساله را با تهدید سلاح کلت کمری با خودرو شخصی آنها به گروگان گرفته و به سرعت از محل متواری شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان میرجاوه تصریح کرد: مأموران انتظامی با توجه به حساسیت موضوع و اولویت قراردادن جان افراد ربوده شده تلاش گسترده‌ای را برای رهایی آنان آغاز کردند و با انجام اقدامات تخصصی و بررسی اظهارات ریش سفیدان در کمتر از 24 ساعت محل نگهداری ربوده شدگان را شناسایی و آنان را صحیح و سالم آزاد کردند.
سرهنگ عزیزی در خاتمه اظهار داشت: تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این پرونده آدم ربایی با توجه به سرنخ‌های بدست آمد در دستور کار پلیس قرار دارد.

بخشش 2 اعدامی در تنکابن
رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۲ محکوم به قصاص در شهرستان تنکابن پس از ۱۸ سال، در قالب پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم» آزاد شدند.
حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری افزود: این ۲ محکوم به قصاص نفس با کمک مدیر کل زندان‌های استان مازندران، تلاش مستمر اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان تنکابن، پیگیری‌های دادستان رامسر و پشتیبانی انجمن حمایت از زندانیان، با اعلام رضایت از سوی اولیای دم، در قالب پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم» آزاد شدند.
رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با توجه به مراجعات مکرر خانواده اولیای دم و مساعدت همه دست‌اندرکاران، بالاخره اولیای دم پس از ۱۸ سال و به احترام امام رئوف، رضایت خود را اعلام کردند.
حجت‌الاسلام اکبری افزود: فراوانی توصیه به گذشت و عفو، در ادیان آسمانی بویژه در قرآن مجید و روایات اسلامی، حاکی از اهمیت آن است. امام علی(ع) می‌فرماید: «العفو تاج المکارم»، عفو و گذشت، زینت فضایل اخلاقی است. با بخشایش، زندگی اجتماعی رنگ صفا و صمیمیت به خود می‌گیرد.
 وی تصریح کرد: امیدواریم با ترویج امر خداپسندانه صلح، بخشایش و رضایت، شاهد از بین رفتن نزاع در همه اختلافات و نهایتاً افزایش مهر و محبت، در بین همه شهروندان استان مازندران باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی