صفحات
شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی کریمی از خواهرش
خبر اول اینکه، خبرگزاری قوه قضائیه، در گزارشی از سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تومانی علی کریمی از خواهرش پرده برداشت. به گزارش میزان، هفتم اردیبهشت،  در بازدید دادستان تهران از ندامتگاه مرکزی نسوان استان تهران و حین برپایی میز خدمت به صورت چهره به چهره، خواهر یکی از فوتبالیست‌های معروف هم که در بند محکومان مالی زندان زنان تهران زندانی است با دادستان ملاقات و درخواست‌هایی را مطرح کرد.
مطابق اظهارات و مکاتبات لیلا کریمی خواهر علی کریمی که ۲ فرزند ۵ و ۱۵ ساله دارد با درخواست چک سفید امضا از طرف برادرش روبرو می‌شود، وی که سابق بر این نیز به دلیل اعتماد به برادرش ۵۰ فقره چک سفید امضا به علی کریمی داده بود، پس از متوجه شدن این مسأله که چک‌های سفید امضای او در معاملات سنگین املاک میلیاردی مورد سوء استفاده قرار گرفته از دادن چک‌های سفید امضای جدید به برادر خود امتناع می‌کند. علی کریمی پس از اختلاف پیش آمده با خواهرش وی را تهدید به برگشت زدن چک‌های سفید امضای قبلی می‌کند. لیلا کریمی نیز با تصور اینکه چک‌های سفید امضای قبلی استفاده شده‌اند و با در نظر گرفتن ملاحظات خانوادگی احتمال عملی شدن تهدید برادر را در حد صفر می‌دیده، اما در کمال ناباوری در حال حاضر با یک بدهی ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی (۷۷۰ میلیارد تومانی) حدود ۱۷ ماه است که در زندان به سر می‌برد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص می‌شود با هدایت و طراحی علی کریمی یک فقره چک خانم لیلا کریمی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان و یک فقره دیگر به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان توسط یکی از بستگان آنها به شرخر داده می‌شود و آن فرد هم با به اجرا گذاشتن چک‌های مورد اشاره و به علت خالی بودن حساب، چک را برگشت زده و خواهر علی کریمی را روانه زندان می‌کند.
نکته حائز اهمیت این است که این چک‌های برگشت خورده که خانم کریمی اکنون بابت آنها در زندان به سر می‌برد، همان چک‌های سفید امضایی بوده که به برادرش (علی کریمی) تحویل داده بوده است.
 

الگوگیری برخی خبرنگاران داخلی از ضدانقلاب
دست آخر اینکه، اواخر هفته گذشته بود که رسانه ضدانقلاب ایران‌اینترنشنال در ساعات ابتدایی صبح با انتشار یک ویدیوی 40 ثانیه‌ای از فرمانده انتظامی جدید استان مازندران، ضمن تقطیع سخنان او و قلب معنا، مدعی شد که «زنان بی‌حجاب» مخاطب سخنان سردار مفخمی هستند. در شروع این ویدیو، سردار مفخمی در حال گفت‌و‌گو با یک افسر نیروی انتظامی است که خطاب به او می‌گوید:«هرکسی که خواست در استان ما ناهنجاری بکند، به حکم قانون گردنش را بشکنید؛ پاسخش با من.» بلافاصله پس از ایران‌اینترنشنال، رسانه تلگرامی «سلام» متعلق به جریان اصلاح‌طلب حامی حسن روحانی پیش از ظهر اقدام به بازنشر ویدیو می‌کند و سپس رسانه‌های دیگر این جریان و چهره‌های قلم‌به‌دست آنان تا دو روز برمبنای همان دروغ اولیه به قصه‌سرایی پرداختند.
حتی با رجوع به منبعی که ایران‌اینترنشنال معرفی کرده و مشاهده ویدیوی کامل فرمانده انتظامی می‌فهمیم که موضوع سخنان او «زورگیران» بوده و ماجرا اصلاً ربطی به مسأله حجاب نداشته است. سردار مفخمی در این کلیپ که اصل آن 55 ثانیه است و در ابتدای آن تصریح می‌شود که موضوع درباره «سارقان و زورگیران جاده هراز» است، می‌گوید: «دستگیری متهم دارید؟» افسر پاسخ می‌دهد: «سارقان موتورسیکلت و زورگیران»؛ مفخمی بلافاصله می‌گوید: «احسنت...قاطعانه و محکم هرکسی که خواست در استان ما ناهنجاری بکند، به حکم قانون گردنش را بشکنید؛ پاسخش با من.» فاجعه دقیقاً اینجا رخ داده است که برخی اهالی رسانه حتی به خود زحمت مراجعه به منبع اصلی ویدیو را نداده و «طوطی‌وار» به تشویش افکار عمومی پرداختند. جای تأسف دارد که خبرنگاران ضدانقلاب، مبنای رسانه‌ای برخی رسانه‌ها و خبرنگاران اصلاح‌طلب قرار گرفته و الگوی آنها شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی