صفحات
شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و یازده - ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

شلیک مرگ
به زن جوان در استهبان
مردی 39 ساله که با اسلحه همسر خود را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
سرهنگ حسین اکبرپور، فرمانده انتظامی استهبان گفت: روز جمعه گذشته در پی اعلام به پلیس 110 مبنی بر قتل زن جوانی در شهرک صنعتی استهبان، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
 وی افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی به دلیل اختلاف خانوادگی با یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز همسر 31 ساله خود را به قتل رسانده است.
فرمانده انتظامی استهبان ادامه داد: مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند قاتل را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر و اسلحه به کار رفته در صحنه قتل را نیز کشف کنند.
 سرهنگ اکبرپور با بیان اینکه قاتل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه اختلاف، برای برطرف کردن آن به مراکز مشاوره فعال و دارای مجوز مراجعه کنند.

حمله خرس وحشی
به پسر 16 ساله
یک قلاده خرس در روستای سیبک حوالی مراتع تنگ سیاه به نوجوانی ۱۶ ساله حمله کرد.
ساعت ۱۴ روز جمعه ۲۷ خردادماه برای کمک به نوجوان ۱۶ ساله‌ای که در روستای سیبک حوالی مراتع تنگ سیاه به دلیل حمله خرس دچار تروما شده بود درخواست خدمات اورژانسی شد.
بلافاصله آمبولانس اورژانس پایگاه بلداجی به محل حادثه اعزام شد و مصدوم جهت انجام اقدامات درمانی تکمیلی توسط کارشناسان عملیاتی اورژانس به بیمارستان ولیعصر بروجن انتقال یافت.
طبق اعلام روابط عمومی بیمارستان بروجن حال عمومی مصدوم مساعد است و تحت مراقبت و درمان قرار دارد.

واژگونی مرگبار اتوبوس زائران عراقی در جاده نیشابور
رئیس پلیس راه نیشابور علت واژگونی اتوبوس زائران عراقی در محور سبزوار را تغییر مسیر ناگهانی خودروی پراید اعلام کرد. سرهنگ علی اکبر عرفانی مهر گفت: براثر واژگونی اتوبوس زائران عراقی در جاده سبزوار به نیشابور ۴ نفر کشته و ۱۹ تن نیز مصدوم شده‌اند. رئیس پلیس راه نیشابور بیان کرد: ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح دیروز در کیلومتر ۶۵ محور سبزوار به نیشابور، اتوبوس زائران عراقی که به سمت نیشابور در حرکت بود بر اثر برخورد با 2 خودروی پراید واژگون شد. وی با تأکید بر اینکه اتوبوس حامل زائران عراقی بوده است، گفت: در این حادثه ۳ تبعه عراق و یک ایرانی جان خود را از دست دادند. عرفانی‌مهر با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شده تغییر مسیر ناگهانی خودروی پراید باعث واژگونی اتوبوس شده است، بیان کرد:2 خودروی پراید بدون خسارت جرحی بوده‌اند و فقط خودروها آسیب دیده‌اند.

کلاهبرداری مرد معلول نما در قزوین
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از دستگیری گدایی خبر داد که با تظاهر به نداشتن یک دست و معلولیت در پاها حس ترحم رهگذران را جلب می‌کرد.
حسین رجبی در قزوین، از دستگیری گدایی خبر داد که با دستور مقامات قضایی نسبت به دستگیری فردی که در سطح شهر قزوین با تظاهر به نداشتن یک دست و معلولیت در پاها اقدام به راه رفتن جهت ترحم رهگذران و تکدی‌گری می‌کرد، دستگیر و پرونده قضایی برای نامبرده تشکیل شد. وی اضافه کرد: طبق ماده 712 قانون مجازات اسلامی تکدی‌گری جرم است و هر کس که با تکدی‌گری و بر انگیختن حس ترحم مردم امرار معاش کند، به یک تا 3 ماه حبس محکوم می‌شود. رجبی ادامه داد: همچنین اگر توان مالی داشته باشد و باز به امر تکدی‌گری مشغول باشد، در این صورت علاوه بر مجازات حبس یک تا 3 ماهه، همه اموالی که از طریق تکدی‌گری به دست آورده، مصادره می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی