صفحات
شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

احیای صنعت ریلی سوریه توسط ایران

وزیر راه و شهرسازی با وزیر دارایی سوریه و سفیر کشور سوریه در سن پترزبورگ برای تسریع در انجام توافقات صورت‌گرفته در سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان
گفت‌و‌گو کرد.
مهرداد بذرپاش با وزیر دارایی سوریه و سفیر این کشور در سن پترزبورگ دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر سفر چندی پیش رئیس‌جمهور کشورمان به دمشق و موضوعات مورد بحث میان دو کشور گفت: برای به نتیجه رسیدن مباحث مشترک نیاز به پیگیری دو طرف است. بذرپاش تصریح کرد: تکمیل مصوبات سفر رئیس‌جمهور به سوریه و به نتیجه رساندن آن در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: دو کشور ایران و سوریه قرابت و برادری میان خود را مانند زمان جنگ حفظ خواهند کرد و به روابط عمیق خود ادامه خواهند داد.
رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه با تأکید بر اهمیت این کمیسیون تصریح کرد: دو کشور باید در وزارتخانه‌هایی که مصوبات مشترک به کندی پیش می‌رود، مشکل را حل کرده و در جهت تسریع توافقات گام بردارند. وزیر دارایی سوریه با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: سوریه به دنبال به ثمر رساندن موضوعات زیرساختی از جمله تأمین برق بوده و وزیر نیروی سوریه نیز پیگیر این موضوع است.
وی افزود: در توافقات صورت گرفته در بحث زیارت، سوریه آماده استقبال از ۵۰ هزار زوار توافق شده است.
وزیر دارایی سوریه گفت: با توجه به جنگ اخیر و آسیب جدی به زیرساخت‌های ریلی آن، درخواست ترمیم و مشارکت در احیای صنعت حمل و نقل ریلی سوریه توسط شرکت‌های ایرانی را برای استفاده مردم این کشور از راه‌آهن داریم.
جستجو
آرشیو تاریخی