صفحات
شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

اردن حریف تیم امید شد
تیم ملی فوتبال امید با تساوی یک بر یک مقابل فلسطین به مرحله نیمه‌نهایی تورنمنت غرب آسیا صعود کرد. در این دیدار، آریا بزرگر در دقیقه ۹۸ پس از کنترل توپ با سینه با یک ضربه برگردان زیبا دروازه فلسطین را باز کرد تا بازی 1-1 مساوی شود. شاگردان رضا عنایتی امروز در این مرحله به مصاف اردن، صدرنشین گروه اول می‌روند. این مسابقه در ورزشگاه بغداد برگزار می‌شود‌. در دیگر دیدار این مرحله عراق، میزبان مسابقات باید با عمان بازی کند‌. رضا عنایتی سرمربی تیم امید پس از تساوی با فلسطین و صعود شاگردانش به نیمه‌نهایی تورنمنت غرب آسیا، گفت:« واقعاً بازی سختی برای ما شد اما پیش‌بینی چنین بازی سختی را می‌کردیم. ما می‌خواستیم بازیکنانمان مقداری استراحت کنند‌. در نیمه دوم روی یک غفلت گل خوردیم ولی به بچه‌های خودمان تبریک گفته و به فلسطین هم خسته نباشید می‌گویم. دستاورد بزرگی از این بازی به دست آوردیم که در همه شرایط باید حواسمان به بازی باشد و تا آخر بازی بجنگیم. این نکته خیلی برای من جای امیدواری داشت.»


برگومی، ستاره ایرانی را به میلان پیشنهاد کرد
طارمی در رادار  یونایتد
در حالی که یک سال از قرارداد طارمی با پورتو باقی مانده، خبرهایی مبنی بر حضورش در تیم‌های دیگر به گوش می‌رسد. یکی از تیم‌های خواهان طارمی، میلان است که پیشنهاد 10 میلیون یورویی‌اش مورد قبول پرتغالی‌ها قرار نگرفته است. نکته جالب در این میان، این است که جوزپه برگومی کاپیتان سابق اینتر و تیم ملی ایتالیا، از طارمی تمجید کرد. برگومی که به عنوان کارشناس شبکه ایتالیایی اسکای اسپورت فعالیت می‌کند، جمعه درباره اوضاع خط حمله میلان گفت: «طارمی، چشم‌انداز خوبی برای میلان است. من به بازی او علاقه دارم. او بیشتر شبیه به ژیرو بازی می‌کند. به هر حال ما باید بفهمیم میلان و پیولی چه می‌خواهند.» به گزارش یاهو نیوز، منچستریونایتد نیز بعد از ناکامی در خرید هری کین به دنبال گزینه‌های دیگر در خط حمله است و به همین دلیل طارمی را مدنظر قرار داده که در جام جهانی با زدن دو گل برابر انگلیس جلب توجه کرد. این در حالی است که پیش‌تر بایرن مونیخ با ارائه پیشنهاد ۱۵ میلیون یورویی خواستار جذب طارمی شده بود ولی سران پورتو این پیشنهاد را رد و اعلام کردند که با کمتر از ۲۰ میلیون یورو حاضر به فروش این بازیکن نیستند. البته طارمی یک بند منحصر به فرد در قراردادش دارد و آن این است که پورتو تنها ۸۵ درصد از مبلغ انتقال طارمی را دریافت می‌کند و ۱۵ درصد دیگر مستقیماً به او تعلق می‌گیرد. ریو فردیناند، ستاره سابق منچستریونایتد نیز فکر می‌کند طارمی خرید خوبی برای شیاطین سرخ خواهد بود.


8  ماه پول نگرفتم و هنوز هم اقدامی نکرده‌اند
ساپینتو: به خاطر دروغ جدا شدم!
ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق استقلال که به تازگی هدایت آپوئل در لیگ قبرس را بر عهده گرفته، در خصوص دلیل جدایی خودش از جمع آبی پوشان پایتخت با وجود پیشنهاد مالی که برای تمدید قرارداد دریافت کرده بود، به ورزش سه گفت: «مسأله من به هیچ وجه پول نبود. مسأله این بود که من با ساختار مدیریتی باشگاه مشکل داشتم و دیگر اعتمادی به این افراد وجود نداشت. آنها دائم به من دروغ می‌گفتند. به آنها باور نداشتم و به همین دلیل پیشنهادشان را نپذیرفتم.»
ساپینتو در خصوص موضوعاتی که پیرامون قراردادش با باشگاه قبرسی مطرح شده، چنین واکنشی داشت: شنیده‌ام آقای (الف) در مورد قرارداد من در اینجا صحبت کرده است. این فرد در طول ماه‌های گذشته همواره یکی از دشمنان اصلی من بود. بارها گفته بود ساپینتو را برکنار می‌کنیم و حتی می‌دانم با چه کسانی مذاکره کرده بود. چند ماه پیش به دنبال انتخاب جانشین من بود و همین مسائل در عملکرد ما تأثیر داشت، چرا که می‌دانستیم در داخل باشگاه دشمنانی داریم. به خاطر حضور افرادی مثل او در استقلال نماندم و این یک حقیقت است. تا وقتی کسانی به این شکل در این باشگاه هستند، نمی‌شود به کادر مدیریت اعتماد داشت. طبیعتاً چیزی در مورد این مبلغ نخواهم گفت اما مبلغی که اعلام کردند به هیچ وجه صحت ندارد و من با چنین عددی به قبرس نیامده‌ام.»
ساپینتو همچنین یادآور شد: «من هشت ماه هیچ پولی نگرفتم و هنوز اقدامی برای پرداخت طلب من نکردند. گفتند بگذار ابتدا پول بازیکنان را بدهیم قبول کردم که صبر کنم. بعد گفتند پول اعضای کادر را می‌دهیم باز هم صبر کردم، بعد گفتند اگر پول بازیکنان خارجی را ندهیم قراردادشان را فسخ می‌کنند و من صبر کردم اما طلب خودم را ندادند و تنها به من دروغ گفتند. جالب است که می‌گویند ما پیشنهاد بیشتری دادیم اما ساپینتو نماند و قبول نکرد. کاملاً درست است، قبول نکردم چون دلیل جدایی من پول نبود و برایم اهمیتی نداشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی