دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهای مهم روز شنبه27 خرداد را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

الیز استفانیک و داگ لامبورن، ۲ نماینده جمهوری‌خواه کنگره با ارسال نامه‌ای به لوید آستین، وزیر دفاع امریکا ضمن ابراز نگرانی از همکاری موشکی ایران و چین خواستار اقداماتی برای مقابله با این همکاری و پیشرفت‌های موشکی ایران شدند و گفتند قابلیت‌های موشکی ایران می‌تواند برای سرزمین امریکا ایجاد خطر کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای گفت: پذیرش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک عضو کامل، از تصمیمات کلیدی اجلاس ۱۳ تیرماه سران این سازمان خواهد بود؛ نشستی که در قالب ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد. وی گفت: تهران به تعهدات رویه‌ای خود برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای عمل کرده است.
اجلاس آتی سازمان همکاری شانگهای چهارم جولای (۱۳ تیرماه) در دهلی‌نو در قالب ویدیوکنفرانس برگزار خواهد شد.
 
در جریان سفر دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراهش به ایران، زیاد النخاله با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
النخاله پیش از ظهر دیروز هم با دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه بویژه وضعیت سرزمین‌های اشغالی و شرایط رژیم‌صهیونیستی گفت‌وگو کرد.
 
سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار قاسم سلیمانی به ریاست قاضی حسین‌زاده در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی (بین‌الملل) برگزار شد. قاضی این پرونده که بالغ بر ۳ هزار خواهان از استان‌های مختلف علیه دولت ایالات‌متحده امریکا دارد، با بیان اینکه برای دادگاه احراز شده که حاج قاسم حسب مستندات خواهان با دعوت رسمی دولت عراق وارد این کشور شده و مسلم است اگر فرمانده رسمی نظامی با دعوت رسمی وارد یک کشور شود تعرض به شخص، تعرض به حاکمیت تلقی می‌شود، تأکید کرد: برای دادگاه تعرض به حاکمیت ایران توسط دولت ایالات‌متحده امریکا محرز است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی