صفحات
شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و ده - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

اخبار

ایران پیشگام حضور
در سازمان جهانی کار
«سازمان جهانی کار «ILO» یکی از مؤسسات تخصصی سازمان ملل متحد است که از سال 1919 در نتیجه بحث‌های کنفرانس صلح پاریس تأسیس شد. منشور فعلی این سازمان که به بیانیه فیلادلفیا معروف است در سال 1944 به تصویب رسید.
سازمان جهانی کار همه ساله در خرداد ماه کنفرانسی با هدف تدوین مقررات بین‌المللی کار و حصول اطمینان از به کارگیری آنها برگزار می‌کند و موضوعات مرتبط در حوزه کار و کارگری را با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت مورد بررسی و نقد و نظر قرار می‌دهد. گفتنی است، ایران جزو نخستین کشورهایی بود که یک سال بعد از تأسیس این سازمان به آن ملحق شد.»

ایران رئیس گروه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه در سازمان بین‌المللی کار شد
در جریان برگزاری نشست وزرای کار کشورهای عضو منطقه آسیا و اقیانوسیه که به ریاست فیلیپین در نقش هماهنگ‌کننده کنونی منطقه برگزار شد، کاندیداتوری جمهوری اسلامی ایران در این جایگاه مطرح و مورد تأیید کشورهای عضو قرار گرفت.
در نظام سه‌جانبه‌گرایی سازمان بین‌المللی کار، گروه دولت‌ها در قالب چهار گروه منطقه‌ای شامل آسیا و اقیانوسیه، اروپا، امریکای لاتین و کارائیب و آفریقا سازماندهی و در مجامع تصمیم‌گیری ایفای نقش می‌کنند.
هماهنگ‌‌کننده‌های منطقه‌ای مسئولیت ارتباط سازمان با کشورهای عضو و همچنین نمایندگی کشورهای منطقه متبوع خود در نشست‌های تصمیم‌گیری شامل جلسات گروه غربالگری، جلسات هیأت مدیره و نشست‌های تخصصی کنفرانس بین‌المللی کار را برعهده دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی