صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

جمیله علم‌الهدی در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «تله سور»:
تخریب جایگاه خانواده
هدف دیکتاتوری رسانه‌ای است
همسر رئیس جمهور کشورمان با اشاره به سوءاستفاده غربی‌ها از زنان با ادعای آزادی از تلاش‌های دیکتاتوری رسانه‌ای غرب برای تخریب جایگاه نظام خانواده در جوامع، بویژه ایران انتقاد کرد.
به گزارش ایرنا، دکتر جمیله علم‌الهدی که ضمن همراهی با آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سفر به سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا با همسران رؤسای جمهور این سه کشور دیدار داشت، در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی تله سور(TeleSUR)  به بیان‌ نظرات خود در رابطه با مسائل مرتبط با زنان پرداخت. علم‌الهدی در این گفت‌و‌گو در پاسخ به سؤالی درباره اجلاس زنان تأثیر‌گذار که دی ماه سال گذشته در تهران برگزار شد هدف از برگزاری آن کنگره را گفت‌و‌گو و تعامل با زنان سراسر جهان و برجسته ساختن ایده‌ها و مفاهیم مشترک متحدکننده زنان از کشورهای مختلف بیان کرد و یادآور شد: بسیاری از زنان شرکت‌کننده باور نمی‌کردند که بانوان ایرانی به چنین پیشرفت‌های علمی و موفقیت‌هایی دست یافته باشند.

می‌خواهیم زن، زن باشد
این استاد دانشگاه با اشاره به «روشنفکری زنان» و «خانواده محور بودن» به عنوان دو اصل مهم، تصریح کرد: متأسفانه جریان‌های فکری حامی حقوق زنان به موضوع خانواده اهمیتی نمی‌دهند و نهادهای بین‌المللی غربی با تمرکز بر موضوع خشونت درون خانواده به انواع خشونت سازمان یافته خارج از چهارچوب خانواده که بسیار بزرگ‌تر است اهمیتی نمی‌دهند. وی در عین حال تأکید کرد: البته بدرفتاری مرد در خانواده و به همان اندازه بدرفتاری زن در خانواده قابل قبول نیست.
علم‌الهدی در پاسخ به پرسش مجری پیرامون فوت مهسا امینی و حوادث رخ داده پس از آن، گفت: در یک مجموعه زیر نظر پلیس، خانمی با نوعی حمله قلبی جان خود را از دست داد و یک تیم پزشکی برای بررسی آنچه اتفاق افتاد درصحنه حاضر شد اما رسانه‌ها از این قضیه علیه مردم، کشور و نظام و انقلاب ما سوء‌استفاده کردند و دست به توطئه و دسیسه زدند.

ایستادگی مردم ایران در برابر خودخواهی دشمن
همسر رئیس جمهور کشورمان این جمله امام خمینی(ره) که «از دامن زن‌، مرد به معراج‌ می‌رود» را یادآور شد و آن را اساس فلسفه تربیتی جامعه ایران و دلیل تأکید بر مسئولیت مادرانه در تربیت فرزندان دانست و گفت: نظام سلطه در جنگ علیه ایران به این نکته پی برد، مردانی که در این جنگ‌ها حضور یافته‌اند و از سرزمین و خاک خود دفاع می‌کنند، فرزندانی هستند که در دامان مادران و زنان آموزش دیده اند؛ از این رو تلاش برای تخریب نقش خانواده در ایران را آغاز کردند.


بیان دستاوردهای دیپلماسی دولت از سوی بهادری جهرمی
سخنگو و دبیر هیأت دولت با تأکید بر اینکه محدود کردن سیاست خارجی به ارتباط با کشورهای خاص هرگز نگاه این دولت نبوده است، گفت: نگاه این دولت زنده و فعال کردن این مسیرهای همکاری سیاسی، تجاری و سایر مسیرهای دیپلماتیک با نگاه به سنت‌های ایران اسلامی است. وی با اشاره به کنگره حج، گفت: قوت‌بخشی و انسجام بخشی به کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه، از اهداف و رویه‌های دولت سیزدهم در تعامل با سایر دولت‌ها خواهد بود.
به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه همایش روایتگران پیشرفت که با حضور بیش از ۷۰ رسانه خارجی و داخلی در کرمان برگزار شد، توجه ویژه به ظرفیت‌های منطقه و ظرفیت‌های تعامل ‌های همسایگی را از نکات و نتایج دیپلماسی دولت سیزدهم دانست و در عین حال  با اشاره به سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین تأکید کرد: نگاه این دولت نگاه متوازن در حوزه سیاست خارجی و همه ظرفیت‌های خارجی در حوزه جهانی است که محدود به یک حوزه خاص نیز نیست.


ایران و امریکا به توافق تبادل زندانیان نزدیک شده‌اند
وزیر خارجه عمان اعلام کرد که ایران و امریکا به نهایی کردن توافق برای تبادل زندانیان نزدیک و در حال بررسی جزئیات این توافق هستند. «بدر البوسعیدی» در مصاحبه با رسانه امریکایی «المانیتور» فضای پیرامون موضوع هسته‌ای ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «معتقدم که مسئولان ایرانی برای دستیابی به توافق جدی هستند. تا زمانی که طرف مقابل امریکا نیز با حسن نیت جواب آنها را دهد، ایران نیز مایل به انجام این کار است». وی درباره وجوه مسدود شده ایران در کشورهای خارجی نیز تصریح کرد: «آنها باید یک چهارچوب و یک جدول زمانی برای  اجرای این کار داشته باشند و گمان می‌کنم در حال حل و فصل مسائل هستند».

جستجو
آرشیو تاریخی