صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

 تداوم  برنامه افزایش عرضه خودرو
آمارهای تولید حاکی است روندی که درباره افزایش تولید از سال گذشته آغاز شده بود، همچنان در سه ماهه نخست امسال نیز با شدت بیشتری تداوم یافته و برنامه افزایش عرضه خودرو و توسعه صنعت خودروی کشور در دستور کار است. عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۶۵ هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است. همچنین این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۸ درصدی نشان می‌دهد. مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت بیان‌ داشت: تاکنون همچنین نزدیک به ۱۳۸ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده است، به‌طوری که با افزایش عرضه موتورسیکلت در ماه گذشته شاهد افت ۱۵ درصدی قیمت این محصول در بازار بودیم.

خسارت 650 میلیون دلاری فرسایش بادی
رئیس اداره بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشورگفت: سالانه 650 میلیون دلار خسارت به کشور از محل فرسایش بادی وارد می‌شود که اگر هزینه‌های مهاجرت‌ها را هم حساب کنیم، رقم خسارت بزرگ‌تر خواهد شد.
به گزارش فارس، وحید جعفریان، رئیس اداره بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در بازدید اصحاب رسانه از طرح‌های بیابان‌زدایی و احیای مناطق کویری دشت میقان در استان مرکزی اعلام کرد: در حال حاضر حدود 7 هزار هکتار نهال‌کاری در کویر دشت میقان از گونه‌های مختلف تاغ، آتریپلکس و قره‌داغ در سطح 7 هزار هکتار کشت شده است که تأثیر بسیار خوبی در کنترل ریزگردها و همچنین شن و ماسه‌های روان داشته و بر زندگی روستاهای همجوار و شهر اراک هم تأثیر مثبت داشته است.

 

 


لغو مجوز پرواز ایرلاین‌های متخلف
سازمان هواپیمایی درباره لغو مجوز پروازهای ۱۰ شرکت هواپیمایی در برخی مسیرها و همچنین لغو مجوز برخی شرکت‌های فروش خدمات سفر در اطلاعیه‌ای توضیح داد.
 روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از حقوق مسافر و کنترل بازار فروش بلیت هواپیما در طول ماه‌های اخیر اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: در راستای حمایت از حقوق مسافر و رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین صنعت هوانوردی و همچنین تأکید و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت فروش چارتری بلیت در مسیرهای هوایی پرترافیک از مبدأ و به مقصد تهران
(- مشهد- تبریز-اصفهان- شیراز- اهواز- بندرعباس) و نیز تخلف گرا‌نفروشی برخی از شرکت‌های هواپیمایی، اقداماتی از جمله لغو مجوز ۱۰ شرکت هواپیمایی در برخی از مسیرها به عمل آمد. همچنین در چهارچوب وظایف و مسئولیت‌های محوله در قالب قانون سازمان هواپیمایی کشوری و سایر قوانین و مقررات موضوعه، نظارت‌های لازم در خصوص الزام رعایت مقررات و بخشنامه‌های نرخی و سایر الزامات موضوعه صورت گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی