صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

در سال های دولت روحانی
چکار می‌کردید؟
 خبر اول اینکه،عباس عبدی از محکومان امنیتی و چهره‌های رسانه‌ای جریان اصلاحات که به شغل ستون‌نویسی در روزنامه‌های زنجیره‌ای مشغول است،  در گفت و گویی با روزنامه اعتماد گفت: «حاکمیت تصور می‌کند اگر روزنامه‌ها مشکلات جامعه را منعکس کنند، سیاه‌نمایی کرده‌اند». این سخن از سوی عبدی در حالی مطرح می‌شود که او و بسیاری دیگر از اصلاح‌طلبان طی هشت سال دولت روحانی مسئولیت سفیدشویی از اقدامات وزرا و برنامه‌هایی را داشتند که به تشدید اوضاع بد اقتصادی منجر شد. نکته جالب توجه آن است که این چهره‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با کمترین انتقاد از عملکرد فاجعه‌آمیز تیم حسن روحانی، اقدام به دستاوردسازی از توافق ضعیفی چون برجام کردند و حالا حتی سفرهای استانی هیأت دولت و افتتاح پروژه‌های ملی را هم سانسور می‌کنند! در یک نمونه از سیاه‌نمایی این جریان‌ها، دو سال است که آنها مدام درباره‌ گران‌شدن بنزین و تحریک افکار عمومی علیه دولت خبرسازی می‌کنند درحالی که پیش از این نسبت به اتفاقات آبان 98 و عملکرد مسأله‌دار دولت وقت در مدیریت آشوب‌های اجتماعی، باز هم به حمایت از حسن روحانی پرداخته بودند. در همین رابطه عباس عبدی در سرمقاله روزنامه اعتماد نوشته بود: «دولت روحانی از سوی جناح تندروی موجود در ساختار حکومت و طرفدار آن بشدت تحت فشار بود. به همین علت هر اقدام آن می‌توانست با مخالفت جدی و غیرمنصفانه آنان مواجه شود. این نیروها حتی درک درستی از منافع خود نداشتند، زیرا اقداماتی از قبیل اصلاح قیمت‌ها را باید حمایت می‌کردند تا بلکه در سال ۱۴۰۰ که قطعاً خودشان سر کار می‌آمدند از حیث مشکلات قیمت‌گذاری راحت باشند، ولی چون با دولت روحانی کورکورانه دشمنی می‌ورزیدند، حتی علیه اقدامات اقتصادی او مثل تغییر قیمت بنزین وارد عمل شدند.»

انهدام یک تیم تروریستی
در جنوب‌شرق کشور
 خبر دیگر اینکه،یک تیم مسلح که قصد انجام اقدامات تروریستی در جنوب شرق کشور را داشت، توسط رزمندگان واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب استان سیستان و بلوچستان رهگیری و شناسایی و قبل از هر اقدامی منهدم شد. به گزارش سپاه نیوز، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی یگان‌های امنیتی واطلاعاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و همکاری سربازان گمنام امام زمان ( عج)، یک تیم مسلح تروریستی در جنوب استان سیستان و بلوچستان رهگیری و قبل از انجام هر اقدام تروریستی برنامه‌ریزی شده، طی عملیاتی  غافلگیرکننده منهدم شد. این اطلاعیه افزوده است: در این عملیات، دو نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و یک نفر دیگر نیز دستگیر شد و مقادیری سلاح، مهمات و مواد منفجره همراه آنان کشف و ضبط گردید.

پاکسازی ارتفاعات ‌کوسالان
از گروهک‌های ضدانقلاب
 دست آخر اینکه، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از پاکسازی ارتفاعات ‌کوسالان در این استان از گروهک‌های ضدانقلاب خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار سید‌صادق حسینی این خبر را دیروز در حاشیه رزمایش بزرگ سپاه بیت‌المقدس در منطقه کوسالان سروآباد‌ اعلام کرد و گفت: این عملیات با نام محرم و با هدف پاکسازی بخشی از ارتفاعات مهم و استراتژیک کوسالان از لوث وجود گروهک‌های ضدانقلاب، توسط سپاه اجرا شد. وی تأکید کرد: در این عملیات تلفات بسیاری بر تروریست‌های ضدانقلاب وارد شد و با این حال این عملیات تا پاکسازی کامل این عناصر تروریستی ادامه خواهد داشت. فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در عین حال دروغ‌پراکنی رسانه‌های ضدانقلاب مبنی بر شهادت یک نیروی سپاه در این رزمایش را تکذیب کرد و ابراز داشت: این عملیات با موفقیت کامل انجام شد. منطقه زیبای کوسالان مکانی برای چرای دام هوارنشینان و عشایر و از ظرفیت‌های مهم گردشگری است و سال‌های متمادی اشرار و ضدانقلاب در نقاط مهم این منطقه دست به اقدامات ناامن‌کننده، اخاذی و شرارت می‌زدند. سردار حسینی با بیان اینکه سپاه همواره دغدغه امنیت و آرامش مردم را دارد، تصریح کرد: هر کجا که ما احساس کنیم نیاز به امنیت است و شرارتی رخ داده است حتماً سپاه ورود خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی