صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشت - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

خبـــــــــر

رهبر انقلاب اسلامی
در دیدار دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین:
صهیونیست ها نگران ندیدن 80سالگی این رژیم هستند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز(چهارشنبه) در دیدار آقای «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، ضمن تبریک پیروزی جهاد اسلامی در نبرد اخیر غزه، شرایط امروز رژیم صهیونیستی را در مقایسه با 70 سال قبل بسیار متفاوت دانستند و تأکید کردند: دشمن صهیونیستی امروز در موضع انفعال و عکس‌العمل است و این شرایط نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین مسیر را به درستی شناخته‌اند و با تدبیر در این مسیر پیش می‌روند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در اهداف و کارهای بزرگ تا زمانی که خطر به جان خریده نشود، دستیابی به اهداف امکانپذیر نخواهد بود، گفتند: امروز به لطف خداوند قدرت و اعتبار گروه‌های مقاومت فلسطینی و جهاد اسلامی روز افزون شده و شکست اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ ۵ روزه مؤید همین موضوع است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: جهاد اسلامی فلسطین در نبرد اخیر غزه امتحان خوبی داد و اکنون شرایط برای رژیم صهیونیستی نسبت به 70 سال قبل تغییر کرده و سران صهیونیستی حق دارند که نگران ندیدن 80 سالگی این رژیم باشند.
ایشان با تأکید براینکه جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی کلید اصلی مبارزه با رژیم صهیونیستی را یافته اند، افزودند: اقتدار روز افزون گروه‌های مقاومت در کرانه باختری کلید اصلی به زانو درآوردن دشمن صهیونیستی است که این مسیر باید ادامه یابد.
رهبر انقلاب اسلامی با قدردانی از اقدام گروه‌های مبارز فلسطینی برای وحدت عمل در عرصه سیاسی و میدانی، آن را بسیار مهم ارزیابی و بر استمرار حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و گروه‌های مبارز فلسطین تأکید کردند.
در این دیدار آقای «زیاد النَخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن قدردانی از حمایت‌های دائمی جمهوری اسلامی از مردم فلسطین و مبارزات آنها، گزارشی از تحولات اخیر فلسطین اشغالی به‌ویژه شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۵ روزه غزه و شرایط کرانه باختری و دست برتر گروه‌های مقاومت در این منطقه، بیان کرد و گفت: جهاد اسلامی از جنگ غزه سربلند خارج شد و امیدواریم بزودی شاهد پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف باشیم.

 

طرح تغییر ساعت اداری کشور بررسی و اصلاح شود

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به کشورهای ونزوئلا و نیکاراگوئه گفت: امروز دیپلماسی دولت مردمی سیزدهم و راهبرد رئیس‌جمهور در توسعه همکاری و تعامل سازنده با کشورهای مختلف به نتیجه رسیده و به وضوح شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم.
محمد مخبر اضافه کرد: سفرا و کارکنان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی باید تمرکز جدی‌تری در حوزه اقتصادی داشته باشند و بسترهای لازم را برای ارتقای سطح همکاری‌های ایران با کشورهای دیگر فراهم کنند. وی با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در گمرکات کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد حداکثر ظرف مدت یک ماه تدابیر و تصمیمات لازم را برای حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های گمرک اتخاذ کند. مخبر به سالگرد آغاز به‌کار دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: دولت سیزدهم کارهای بزرگی در بخش‌های مختلف به انجام رسانده و برنامه‌های مهمی در دست اقدام دارد و لازم است در سالگرد آغاز فعالیت دولت، اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در این مدت برای مردم تشریح و تبیین شود.  وی به برخی انتقادات درباره تغییر ساعت کار اداری کشور نیز اشاره کرد و از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست تا با همکاری وزارت نیرو، به انتقادات مطرح توجه و تصمیمات لازم را در جهت اصلاح این طرح اتخاذ کنند.

دیدار نمایندگان با معاون اول رئیس‌جمهور
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته در دیدار‌هایی جداگانه با فراکسیون تعاون و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس به بحث و تبادل نظر درباره طرح‌ها، مشکلات و پیشنهادات نمایندگان پرداخت. مخبر در دیدار هیأت رئیسه و اعضای فراکسیون تعاون مجلس،  بر لزوم تشکیل کمیته‌ای مشترک از دولت و فراکسیون تعاون مجلس جهت آسیب شناسی ضعف‌ها و موانع و تدوین پیشنهادات و راهکارهایی برای رشد و توسعه بخش تعاون تأکید کرد. ‌وی در دیدار مجمع نمایندگان استان هرمزگان، با اشاره به گزارش آنان درباره تأخیر صورت گرفته برای بازسازی برخی مناطق زلزله‌زده، بر لزوم تسریع و رفع موانع پیش روی بازسازی از سوی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی