صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

فویا دی سائوپائولو
برزیل

لولا دا سیلوا، رئیس جمهور برزیل در دیدار با اورسلا فان درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، درخواست این اتحادیه برای توافق با بازار مشترک کشورهای امریکای جنوبی (مرکوسور) را مورد انتقاد قرار داد و بر اعتماد متقابل تأکید کرد و گفت: «هر گونه توافقی میان دو شریک استراتژیک زمانی به وجود می‌آید که دو طرف اعتماد متقابل داشته و بر پایه بی‌اعتمادی و تحریم با یکدیگر رفتار نکنند.»

 

گلوبال تایمز
چین

چین و کشورهای عربی به آرامی به سمت گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری در حرکت هستند. بتازگی بیش از 3500 مقام چینی و عرب و نمایندگان تجاری با گردهمایی در ریاض در یک مجمع بزرگ تجاری شرکت کردند که خروجی آن توافقات متعددی به ارزش چندین هزار میلیارد دلار بود. نزدیکی چین و کشورهای عرب اما به مذاق امریکا خوش نیامده و درصدد انتقاد از آن برآمده است.

 

یو اس ای تودی
امریکا

نظرسنجی‌های اخیر یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک نشان می‌دهد یک سوم واجدان شرایط رأی در امریکا، برای انتخاب جو بایدن به خاطر سن بالایش و دونالد ترامپ به دلیل پرونده های قضایی‌اش ابراز تردید کرده‌اند. در عین حال این افراد معتقدند تاریخ تولد بایدن دست خودش نبوده اما اقدامات ترامپ با تصمیم و رأی خود بوده و این باید در تصمیم گیری نهایی برای انتخاب نامزد منتخب لحاظ شود.

 

 گلوب اند میل
کانادا

راسل براون، قاضی دادگاه عالی کانادا که با پرونده خشونت علیه چند زن در هتل آریزونا روبه رو شده بود، به جای پاسخگویی به این اتهام به عنوان یک قاضی، تصمیم به استعفا گرفت. این نخستین باری است که یک مقام قدرتمند در سیستم قضایی کانادا برای خلاصی از یک ادعای پردردسر، استعفا را انتخاب کرده است. او در بیانیه‌ای ادعای شاکی این پرونده را بی اساس خوانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی