صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

مجروح شدن 22 نظامی امریکا در سوریه

گروه جهان/ ارتش امریکا اعلام کرد در جریان وقوع سانحه‌ای برای بالگرد نظامی این کشور در شمال شرق سوریه و فرود اضطراری آن، دست کم 22 سرباز مجروح شدند اما هیچ نشانه‌ای از وقوع حمله در این حادثه نبوده است.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، ارتش امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای نظامی تحت درمان قرار گرفته و 10 نفر از آنها که اوضاع وخیمی داشتند برای درمان‌های تکمیلی به مرکز درمانی در بیرون مقر فرماندهی سنتکام منتقل شدند.
به رغم آنکه گزارش‌های اولیه از این حادثه هر گونه حمله‌ای را رد کرده است، تحقیقات ارتش برای مشخص شدن علت این سانحه آغاز شده است. نیروهای امریکایی از سال 2015 با مأموریت مبارزه با تروریست و داعش در سوریه حاضر شده‌اند و دست کم 300 نظامی امریکا در پایگاه‌های این کشور حضور دارند.
به نوشته ایرنا، خبرگزاری دولتی سوریه پیش از این بیانیه در گزارشی اعلام کرد یک غیرنظامی بر اثر اصابت گلوله نیروهای اشغالگر امریکایی در یک عملیات هوایی در حومه الحسکه در مناطق شمال شرق سوریه شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.
این در حالی است که با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی امریکا در سوریه، ارتش ایالات متحده مستقیماً جایگزین این گروهک شده اند و از همان زمان به جای داعش به استخراج و غارت نفت روسیه پرداخته‌اند.

 

آماده باش برای دادگاه ترامپ

دونالد ترامپ دیروز ساعاتی پیش از حضور در دادگاهی که برای رسیدگی به 37 جرم او شکل گرفت، وارد میامی شد و ساعات انتظار را در باشگاه ملی گلف «دورال ترامپ» گذراند. این درحالی بود که شهر در آماده باش نظامی قرار داشت و نیروهای امنیتی برای مقابله با احتمال هر گونه خشونتی در نقاط مختلف شهر مستقر شده بودند. به گزارش سی‌ان‌ان، مانی مورالس، رئیس پلیس شهر میامی گفت: «نیروهای ما آماده مقابله با هر گونه تظاهرات و ازدحام مردم هستند. اما دلیلی برای ترس وجود ندارد. ما تجربه‌های زیادی برای مدیریت تجمعات بزرگ داریم.»

 

ارزیابی‌های متناقض درباره کلاهک‌های هسته‌ای اسرائیل

گرچه مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم در آخرین گزارش خود مدعی شده است که رژیم صهیونیستی نزدیک به 90 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و در طول دو سال اخیر نیز ثابت مانده است اما ارزیابی‌های پیشرفته‌تر نشان می‌دهد که شمار کلاهک‌های هسته‌ای صهیونیست‌ها را تا 400 کلاهک برآورد کرده است.
ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز پس از سال‌ها مخفی کاری، به وجود سلاح‌های هسته‌ای در اختیار نتانیاهو اعتراف کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی