صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر

  داریوش گلعلی‌زاده، مدیرکل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با اشاره به نقش جایگاه‌های سوخت در ایجاد آلاینده «اوزون» گفت: به نظر می‌رسد که اراده جدی برای اجرای طرح «کهاب»(کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) وجود ندارد. جایگاه‌های سوخت یکی از مهم‌ترین منشأهای ترکیبات آلی فرار هستند؛ بنابراین پیگیر این هستیم که وزارت نفت طرح کهاب را در جایگاه‌های سوخت اجرا کند. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که در کشور روزانه 300 هزار لیتر تبخیر بنزین داریم که اگر معادل قیمتی آن را بر اساس قیمت بنزین حوزه خلیج فارس حساب کنیم، روزانه 5 میلیارد تومان عدم‌النفع اقتصادی دارد؛ ضمناً این رقم بدون در نظر گرفتن خسارات ناشی از آلودگی هوا به دنبال تبخیر بنزین است.
 عطا حسن‌پور، مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: روستای بیشه خرم‌آباد جزو هشت روستای مطرح در مسیر ثبت جهانی است.
 علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست، گفت: اکنون یکی از چالش‌های بزرگ زیست محیطی در دنیا و کشور ما مباحثی چون تغییر اقلیم و مدیریت و حکمرانی آب است که لازم است این موارد در قالب دروس ویژه در دانشگاه‌ها و مدارس مورد توجه قرار گیرد.
  مهدی خادم ثامنی، مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت سیزدهم بازنگری قانون مدیریت پسماند با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس با نظر همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی