صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفت - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

حوادث ویژه

قتل مسلحانه راننده‌جوان در چابهار
عاملان قتل راننده جوان در چابهار در یک قدمی خروج از شهر دستگیر شدند. سردار دوستعلی جلیلیان، رئیس پلیس سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع تیراندازی و قتل مردی 43 ساله و سرقت خودروی وی در یکی از روستاهای شهرستان چابهار بلافاصله موضوع دستگیری عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با رصد اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی عاملان تیراندازی را شناسایی کردند و درعملیاتی ضربتی و منسجم متهمان را کمتر از 2 ساعت پس از وقوع این جنایت در یکی از مسیرهای خروجی چابهار دستگیر و از متهمان یک اسلحه کلت کمری کشف کردند. سردار جلیلیان گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در مواجهه با مستندات و ادله پلیس به جرم قتل اعتراف و انگیزه خود از ارتکاب این جنایت را سرقت خودروی مقتول بیان کردند.

 

فرار داماد و پدرش پس از تیراندازی در جشن عروسی
عموی داماد که در صحنه تیراندازی جشن عروسی حضور داشت دستگیر شد اما داماد و پدرش پا به فرار گذاشتند.
در پی وقوع تیراندازی هولناک در یک مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهر شهید چمران ماهشهر، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان تیراندازی در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت.
یک مقام انتظامی افزود:علیرغم تعهدات قبلی از خانواده داماد، مبنی بر عدم تیراندازی در مراسم، لذا آنها بدون توجه به هشدارها و تأکیدات پلیس و دستورات قضایی اقدام به تیراندازی نمودند.
فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر اظهار داشت: نیروهای پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی برای دستگیری عاملین تیراندازی به محل اعزام شدند که تمامی عوامل دخیل در تیراندازی از جمله داماد و پدرش از محل متواری شده بودند و فقط عموی داماد در محل حضور داشت که مرد جوان با دستور مقام قضایی دستگیر شد و تحت نظر قرار گرفت.
 این مقام انتظامی عنوان داشت: برگزارکنندگان مراسم قصد داشتند مجدداً در تالار صوفیای این شهرستان مراسمی را برگزار کنند لذا از طریق مقام قضایی اخطارهایی مبنی بر عدم برگزاری مراسم به صاحب تالار داده شد ولی متأسفانه مسئول تالار بدون توجه به اخطار پلیس اقدام به برگزاری مراسم نمود که پس از هماهنگی با مقام قضایی اخطار و مهلت قانونی جهت پلمب داده شد که پس از پایان مهلت قانونی اقدام جهت پلمب تالار به عمل خواهد آمد.
سرهنگ کاظمی با بیان اینکه تلاش جهت کشف و دستگیری عوامل تیراندازی با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: صاحبان مراسم مسئول کنترل مراسمات و جلوگیری از تیراندازی هستند و در صورت وقوع تیراندازی پاسخگو بوده و به عنوان مسبب با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

 

محکومیت یک استقلالی با شکایت افشین پیروانی
به دلیل تهدید، با شکایت یک پرسپولیسی بازیکن اسبق استقلال به زندان محکوم شد. در پی شکایت افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس، بختیار رحمانی بازیکن اسبق تیم استقلال به 8 ماه حبس تعزیری محکوم شد. پس از دیدار پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان در شهریور سال 1401 و حواشی که در این بازی به وجود آمد بختیار رحمانی بازیکن اسبق استقلال که سابقه حضور در تیم‌های خوزستانی را دارد در اینستاگرام خود با انتشار یک استوری حمله تند و عجیبی به افشین پیروانی انجام داد و او را تهدید به برخورد کرد. در پی این تهدید، افشین پیروانی از بختیار رحمانی به دادگاه شکایت کرد و دادگاه کیفری در نهایت حکم به زندانی شدن بازیکن اسبق استقلال داد! در حکم دادگاه آمده که بختیار رحمانی بابت بزه تهدید به 8 ماه حبس تعزیری محکوم شود. این در حالی است که بختیار رحمانی در چند سال اخیر در خارج از ایران زندگی می‌کند و در کشور سوئد حضور دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی