صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شش - ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

خبر

 بهرامعلی ظاهری، مدیرکل محیط زیست استان سمنان از ایمن سازی مسیر تردد یوزپلنگ‌ها در کریدور تهران - مشهد در محدوده میان دشت میامی خبر داد و گفت: شش دوربین در این محور نصب خواهد شد.
 نورالله مرادی،  معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ خانه محیط زیست به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سازمان حفاظت محیط زیست در تمامی استان‌ها ایجاد شده‌ است و توانستیم با یک طراحی مناسب بخشی از مردمی‌سازی محافظت از محیط زیست را در این مکان‌ها پیش ببریم.
 علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ماهیت مادی صنایع‌دستی و هنر سنتی، آن را در ظاهر جزو میراث فرهنگی ملموس قرار می‌دهد، اما بر مبنای باور، دانش، فن، هنر، آیین‌ها و رویدادهای مرتبط با خلق و کاربرد، این آثار  بخش بزرگی از میراث ناملموس ما را تشکیل می‌دهد.
 مرتضی رضوانفر، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از شناسایی کتیبه‌ای با شعر فارسی در محراب مسجدی در شهر دربندِ روسیه خبر داد و گفت: این مسجد اکنون به دو اسم «کلیسا_ مسجد» و مسجدِ «توبه» نامیده می‌شود و از مهمترین خصوصیات آن، استفاده از شعر فارسی در محراب آن است.
جستجو
آرشیو تاریخی