صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

شهادت مأمور پلیس در ایذه
 خبر اول اینکه، در حمله یک فرد مهاجم با خودرو و ایجاد درگیری با مأموران پلیس مستقر در شهرستان ایذه یک مأمور پلیس به شهادت رسید.  این اتفاق پس از پایان مراسم برگزار شده از طرف خانواده نوجوان مرحوم کیان پیرفلک که با هماهنگی و همکاری پلیس بخوبی برگزار شد، روی داد.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، خبرها حاکی است فرد مهاجم در تیراندازی مأموران پلیس مجروح و به بیمارستان منتقل شده و در بیمارستان فوت کرده است.  مأموران پلیس برای مقابله با  فراخوان ضدانقلاب و با هدف  پیشگیری از ایجاد حاشیه در مراسم برگزار شده از طرف خانواده پیرفلک در محل برگزاری حادثه مستقر شده بودند. در همین رابطه جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان توضیح داد:همزمان با فراخوان معاندین برای ایجاد ناامنی در سالروز تولد  مرحوم «کیان پیر فلک» نیروهای انتظامی شهرستان ایذه با اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی در شهرستان اقدامات لازم را انجام دادند. وی افزود: در یکی از ایستگاه های تأمین امنیت عمومی یک نفر با هویت معلوم با خودروی سواری «تیبا» به صورت عمدی حمله و در این اقدام وحشیانه یکی از کارکنان فراجا به نام سروان «محمد قنبری» بر اثر برخورد تعمدی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهادت یک بسیجی در مقابله با اشرار مسلح
 خبر دیگر اینکه،معاون سیاسی، امنیتـــی و اجتمـــــــاعی استانـــــداری کرمانشاه روز گذشـــته خبر داد که بسیجــــی حافظ امنیت «سجاد امیـــــــــری» در درگیری با اشرار مسلح در یکی از شهرک‌های حاشیه شهر کرمانشاه به شهادت رسیده است. علی شعبانی افزود: تلاش برای دستگیری عاملان ناامنی و شهادت این بسیجی ادامه دارد.

ایران و عربستان وارد همکاری نظامی خواهند شد
 شنیدیــــــم کــــه، روزنامه روسی «ایزویستیا» با انتشار گزارشی تحلیلی به پیشرفت در روابط ایران و عربستان پرداخته و نوشته که آینده مناسبات تهران و ریاض، با وجود ائتلاف‌های منطقه‌ای امریکا، شامل همکاری‌های نظامی خواهد شد. پایگاه اینترنتی «رأی‌الیوم» به نقل از این روزنامه نوشت: تهران و ریاض در حالی برای تأمین امنیت دریایی، درباره تشکیل ائتلافی مشترک در منطقه به توافق رسیده‌اند که باید توجه داشته باشیم، در حال حاضر یک ائتلاف امنیتی دریایی به رهبری ایالات متحده در خاورمیانه فعال است. با وجود این، تهران پیشنهاد می‌کند تا به عنوان جایگزینی برای تضمین‌های امریکایی، خودش با همکاری همسایگان ایمنی ناوبری را در منطقه تأمین کند. به گزارش فارس، کارشناس این روزنامه روسی در ادامه اظهار کرد: «بزودی خبرهای غیرمنتظره‌ای در مورد ایجاد همکاری‌های احتمالی نظامی (میان ایران و عربستان) منتشر خواهد شد. این مورد را می‌توان «گذر از عادت‌ها» نامید؛ اما باز هم اکثر کارشناسان و تحلیلگران انتظار دارند که این موضوع در میان مدت محقق شود.»

وساطت میان تهران و قاهره مأموریت السودانی در مصر
 دست آخر اینکه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه در رأس هیأت دولتی بزرگ برای بررسی پرونده‌های مختلف راهی قاهره خواهد شد.  در همین خصوص سخنگوی دولت عراق در اظهاراتی سفر السودانی به مصر را «مهم» توصیف کرد و یک منبع دولتی عراقی هم در گفت‌وگو با العربی الجدید اعلام کرد که محمد شیاع السودانی در سفرش به مصر، درخصوص وساطت بغداد میان تهران و قاهره رایزنی خواهد کرد. اخیرا عبدالله بن ناصر الرحبی، سفیر عمان در مصر در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که بعد از میانجیگری‌های مسقط، ایران بار دیگر آمادگی‌اش برای از سرگیری روابط با مصر را اعلام کرد. وی گفت: طی سفر سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان به تهران بعد از سفری که به قاهره انجام داده بود، ایران بار دیگر اعلام کرد که قصد دارد اختلافات را کنار بگذارد و روابطش با مصر را از سربگیرد و این امر در راستای منافع تمام منطقه خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی