صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت:
دولت خود را ملزم به حمایت از صنعت هسته‌ای می‌داند
آیت‌الله رئیسی در جلسه بعد از ظهر یکشنبه هیأت دولت، صنعت هسته‌ای را از صنایع پیشران دانست و با قدردانی از دستاوردهای دانشمندان جوان کشور در این حوزه، تأکید کرد: دولت در راستای تأمین منافع ملی، خود را ملزم به حمایت از این صنعت می‌داند. رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور تصریح کرد: مسئولان سازمان انرژی هسته‌ای بر اساس رهنمودهای رهبری و با روحیه مضاعف در جهت دستیابی به توفیقات بیشتر در این عرصه حرکت خواهند کرد.
دکتر رئیسی همچنین با تبریک روز صنایع دستی و هنرهای سنتی، صنایع دستی و هنرمندان این عرصه را سرمایه ملی دانست و به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستور داد برقراری بیمه 10 هزار نفر از فعالان این بخش را با سرعت و جدیت پیگیری کند. رئیس‌جمهور بازاریابی را از ضرورت‌ها و الزامات رونق صنایع دستی کشور دانست و برپایی بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع دستی شهری و روستایی را از جمله اقداماتی برشمرد که استانداران می‌توانند در حمایت از فعالان صنایع دستی انجام دهند.
سلامت برگزاری کنکور از دیگر موضوعاتی بود که رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیأت دولت به اهمیت آن بویژه برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان اشاره اما در عین حال به مسئولان مربوطه تأکید کرد، سلامت کنکور را از مسیری تأمین و تضمین کنند که نیازی به قطع اینترنت نبوده و اختلال در زندگی روزمره مردم ایجاد نشود.
دکتر رئیسی همچنین با اشاره به اعلام 25 خرداد به عنوان آخرین مهلت برای استعفای آن دسته از مدیران دولتی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند، توجه به ضوابط قانونی در اجرای بموقع دستورالعمل‌ها و فرایند انتخابات از سوی مدیران را مورد تأکید قرار داد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و متناسب با شأن ملت بزرگ ایران برگزار شود.


با حضور معاون اول رئیس جمهور
صورت گرفت
بررسی ۲۴۰ طرح اضطراری وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در کشور
جلسه بررسی ۲۴۰ طرح اولویت‌دار و اضطراری وزارت نیرو با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار و تصمیمات لازم برای رفع موانع اجرایی آنها اتخاذ شد. به گزارش ایرنا، محمد مخبر در این نشست رصد مستمر وضعیت شهرها و استان‌های دارای تنش آبی شدید و پیش‌بینی اقدامات لازم برای رفع مشکلات احتمالی را ضروری دانست و از وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه خواست با توجه به شروع فصل تابستان در راستای تأمین منابع مالی و سرعت بخشی به اجرای طرح‌های اضطراری بیش از پیش بکوشند.
 
تصمیم‌گیری درباره نواحی دارای تنش
در این جلسه که وزیر نیرو و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط نیز حضور داشتند، گزارشی از روند اجرای ۲۴۰ طرح و پروژه اولویت دار وزارت نیرو شامل ۵۲ طرح در حوزه سد، ۲۸ طرح در بخش شبکه آبیاری و زهکشی، ۱۰۰ طرح آبرسانی شهری، یک طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستا و ۵۹ طرح در بخش فاضلاب ارائه شد. همچنین در این نشست طرح‌های اضطراری آبرسانی وزارت نیرو به استان‌های مختلف کشور و بویژه استان‌های دارای تنش آبی نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گلستان و تهران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای مدیریت تأمین و مصرف آب در این نواحی اتخاذ شد.


نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت
در مجلس اعلام وصول شد
نامه رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، جلسه رأی اعتماد یک هفته پس از اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی از سوی رئیس جمهور برگزار می شود و به این ترتیب انتظار می رود ۲۸ خرداد ماه جلسه بررسی صلاحیت علی آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شود. علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صمت، متولد 1340 استاد دانشگاه، مدیر ارشد اجرایی است که سابقه ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و اکنون مدیرعامل گروه مپناست.


گفت‌وگوی «امیرعبداللهیان»
با نخست‌وزیر قطر
در گفت‌وگوی روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، طرفین درخصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین به بحث و تبادل نظر پرداختند. امیرعبداللهیان با قدردانی از نقش مثبت و تلاش‌های سازنده دولت قطر در مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، درخصوص آخرین تحولات دوجانبه و منطقه‌ای با همتای قطری خود به رایزنی پرداخت. شیخ محمدبن عبدالرحمن آل‌ثانی نیز ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و دولت قطر، از تلاش‌های فیمابین و پیشرفت مناسبات تمجید و بر تداوم رایزنی‌های نزدیک طرفین تأکید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی