صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

حوادث کوتاه

قتل خونین
پسر 16 ساله در کرج
 پسر 16 ساله در یک درگیری خونین در منطقه رجایی شهر کرج به قتل رسید. سرهنگ حکمت الله شجاعی سرپرست پلیس آگاهی استان البرز گفت: 12خرداد ماه سال‌جاری خبری مبنی بر وقوع درگیری دسته جمعی که در آن یک نوجوان ۱۶ ساله به قتل رسیده بود به پلیس آگاهی استان اعلام شد و کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. وی افزود: در همان بررسی‌های اولیه قاتل شناسایی و با انجام روش‌های پلیسی، متهم به پلیس آگاهی استان هدایت شد. سرپرست پلیس آگاهی استان البرز اضافه کرد: علی رغم انکار‌های اولیه متهم به ارتکاب قتل، اما با مشاهده مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و ارتکاب قتل به وسیله وارد آوردن ضربه چاقو به مقتول را تأیید کرد.

بازداشت قاتل فراری
پس از 10 سال
مرد مسلح که 10 سال قبل در ایلام دست به جنایت زده بود در عملیات پلیسی دستگیر شد. سرهنگ قدرت حیدری زاد رئیس پلیس ایلام گفت: پس از ارتکاب یک قتل در سال ۱۳۹۲، در استان البرز شهرستان ساوجبلاغ و فراری شدن قاتل و ثبت اطلاعات قاتل در سامانه پلیس و هوشیاری و رصد پلیسی، مأموران کلانتری ۱۵ ایلام موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل شدند. فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اضافه کرد: مأموران کلانتری ۱۵ پس از اخذ مجوز قضایی در عملیاتی هوشمندانه موفق به دستگیری قاتل فراری در شهر ایلام شدند. وی با اشاره به اینکه قاتل فراری در سال ۱۳۹۲ حین سرقت مسلحانه صاحبخانه خود را به قتل رسانده بود، گفت: متهم برای تحقیقات بیشتر و ادامه روند دادرسی به محل وقوع جرم در استان البرز منتقل شد.

انتقال 2 زندانی ایرانی
از هند به کشور
2 زندانی ایرانی که 10 سال قبل در هند دستگیر شده بودند به ایران منتقل شدند. سردار مجید کریمی رئیس پلیس بین‌الملل فراجا گفت: برابر هماهنگی‌‌های به عمل آمده با دستگاه قضایی کشور و در راستای همکاری‌های فرابخشی فراجا، دو نفر از محکومان ایرانی که در کشور هند در حال گذراندن دوره محکومیت خویش بودند، پس از 10 سال به کشورمان منتقل شدند. وی گفت: این دو تبعه ایرانی که به جرم تولید مواد مخدر صنعتی در آن کشور زندانی شده بودند، روز شنبه 20 خرداد ماه از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور و تحویل یگان بدرقه متهمان وزارت دادگستری شدند. رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن تشکر از همه دستگاه‌های مرتبط خاطرنشان کرد: پلیس بین‌الملل فراجا، پیگیری انتقال زندانیان ایرانی در خارج کشور را با هماهنگی وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه از اولویت‌های برنامه‌های انتظامی خود می‌داند. وی گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور در راستای انتقال محکومان موجب تسهیل و هماهنگی بیشتر در روند این مأموریت بوده و به حول و قوه الهی این انتقال نیز به منظور افزایش رضایتمندی خانواده‌های محکومان ایرانی و کاستن از آلام آنها انجام شد.

تیم اورژانس فرشتگان نجات زن جنوبی شدند
با تلاش فرشتگان نجات اورژانس ۱۱۵ شادگان زن ۲۰ ساله به زندگی دوباره بازگشت. میثاق شهبازمهر رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان شادگان گفت: ساعت 15:38 دقیقه روز 19 خرداد ماه در پی تماس با واحد ارتباطات و دیسپچینگ مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری و بدحالی زنی ۲۰ ساله در خیابان غیاضی در شهرستان شادگان، بلافاصله نزدیک‌ترین تیم امدادی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان به محل اعزام شد. وی در ادامه افزود: با عزیمت تکنیسین‌های اورژانس بر بالین بیمار و انجام ارزیابی و معاینه اولیه مشخص شد بیمار فاقد هرگونه علائم حیاتی می‌باشد که با کمک و مشاوره پزشک مستقر در واحد دیسپچ بلافاصله عملیات احیای قلبی، ریوی پیشرفته آغاز شد و در طول مسیر اعزام نیز ادامه یافت.
شهبازمهر تصریح کرد: بیمار پس از دریافت اقدامات پیشرفته پزشکی توسط تکنیسین‌های اورژانس، به بیمارستان شهید معرفی‌زاده شهرستان شادگان منتقل و پس از انجام اقدامات درمانی تکمیلی به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال داده شد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شادگان در انتها از مؤثر بودن اقدامات درمانی تکنیسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و تحت مراقبت بودن بیمار خبر داد و از تکنیسین‌های این مأموریت آقایان عباس شاوردی و محمد مقدم تشکر نمود.

جستجو
آرشیو تاریخی