صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

ماجرای جنجالی دوقلوهای نارس در چابهار

زنده شدن نوزاد مرده قبل از خاکسپاری در چابهار جنجالی شد، چرا که در بیمارستان گواهی فوت صادر شده بود.
شبکه بهداشت و درمان چابهار درباره مرگ نوزادان دوقلویی که در بیمارستان امام علی(ع) این شهرستان متولد شده‌اند در اطلاعیه‌ای اعلام کرده، نوزادان با رضایت پدرشان ترخیص شدند و علت مرگ نارسی شدید اندام‌های حیاتی بوده است.
 نزدیکان این نوزادان مدعی هستند قصور پزشکی رخ داده و به لحاظ قانونی پیگیر هستند.
چند روزی است که خبر فوت دوقلوهای زرآبادی در بیمارستان امام علی(ع) چابهار در فضای مجازی می‌چرخد.
عبدالرحیم سجادی‌مهر، دایی دوقلوهای فوت شده گفت: 15 خردادماه خواهر باردارم به درمانگاه زرآباد مراجعه می‌کند که بلافاصله به بیمارستان امام علی (ع) چابهار اعزام می‌شود و در آنجا دوقلویش به دنیا می‌آیند که عوامل درمانی، کودکان را در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌کنند. 17خردادماه به پدر دوقلوها می‌گویند که هر دو نوزاد فوت شده‌اند و باید به سردخانه منتقل شوند.
زنده شدن نوزاد مرده!
وی ادامه داد: پدر دوقلوها اجساد را تحویل گرفته و بدون هیچ توضیحی برگه‌ای را جلوی وی می‌گذارند که اجساد دو نوزاد به پدرشان تحویل داده شد و نوزادان فوت شده را داخل یک پارچه که با چسب بسته شده بود، تحویل می‌دهند.
دایی دوقلوها اضافه کرد: وقتی در روستای بندینی خواستیم نوزادان متوفی را به خاک بسپاریم متوجه شدیم یکی از آنها زنده است که بلافاصله با عوامل درمانگاه زرآباد تماس گرفتیم و یک دستگاه آمبولانس به روستای ما اعزام شد که نوزاد هنوز به بیمارستان چابهار نرسیده بود، فوت کرد.
وی گفت: به لحاظ قانونی پیگیر مرگ خواهر زاده‌های دوقلویم هستیم. عوامل بیمارستان الان مدعی هستند، یکی از دوقلوها را که دختر بوده به ما زنده تحویل داده‌اند و ما در جواب‌شان گفتیم اگر زنده تحویل داده‌اید پس چرا داخل ملحفه و با چسب آنها را پیچیده بودید؟
یونس نهنگی، رئیس شورای شهرستان زرآباد و عضو شورای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روزی که این اتفاق در روستای بندینی شهرستان زرآباد افتاد از معتمدین و شورای روستا با من تماس گرفتند. خانم بارداری به درمانگاه زرآباد مراجعه می‌کند که به دلیل عدم امکانات، تجهیزات و نیروی درمانی به بیمارستان چابهار منتقل می‌شود و در چابهار بعد از زایمان به دلیل نارس بودن نوزادان یکی از آنها فوت می‌کند که البته به گمان پرسنل بیمارستان هر دو نوزاد فوت کرده‌اند و روز بعد به پدر نوزادان دوقلو خبر می‌دهند که اگر می‌خواهید اجساد نوزادان را تحویل بگیرید باید زیر یک برگه را انگشت بزنید و گرنه آنها را به سردخانه بیمارستان منتقل می‌کنند که پدر نوزادان آنها را تحویل می‌گیرد و برای خاکسپاری به روستای بندینی می‌‌برد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی