صدور برخط مجوز صید، همزمان با حفظ ذخایر دریایی

رئیس سازمان شیلات بر لزوم حراست از ذخایر دریایی کشور همزمان با تسهیل و تسریع روند صدور مجوزهای صید و صیادی تأکید کرد.
به گزارش بازار، سیدحسین حسینی، با دفاع از عملکرد سازمان شیلات در روند صدور مجوزهای صید و صیادی و ارائه خدمات به‌صورت برخط و الکترونیکی، گفت: صدور مجوز بی‌رویه الزاماً به معنی ایجاد شغل نیست و برداشت از ذخایر دریایی بیش از ظرفیت، به نابودی آن منجر خواهد شد.
رئیس سازمان شیلات با تأکید بر اینکه مقررات‌زدایی به معنی مراقبت‌زدایی و بی‌ضابطه بودن نیست، درباره سرنوشت مجوزهایی که اخیراً در هرمزگان و از طریق نهادهای استانی صادر شده است، گفت: همه کسانی که مجوز قانونی دارند می‌توانند نسبت به ثبت شناور و انجام صید اقدام کنند.
حسینی در ابتدای برنامه صف اول شنبه شب گفت:‌ از ۹ مجوز شناسه‌دار این حوزه در بخش‌های سفر صیادی، تأمین شناور، انتقال و جایگزینی، پروانه صید شناورهای موجود و همچنین پروانه‌های صید جدید، ۸ مورد از آنها به صورت ثبت‌محور به پنجره واحد متصل هستند.
وی با بیان اینکه صدور مجوزهای سفرهای صیادی از سال ۹۷ به سامانه متصل بوده است، افزود: شیلات، فهرست مجوزهای خود را اسفند ۱۴۰۰ در پنجاه و هشتمین نشست هیأت مقررات‌زدایی ارائه کرده بود که در مصوبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ این هیأت نیز ذکر شده است.
حسینی با اشاره به اهمیت حراست از ذخایر و توجه به محدودیت‌های برداشت، بر لزوم مدیریت صید تأکید کرد و گفت: بر اساس بررسی‌ها و توجه به ظرفیت‌های موجود، حدود ۱۵۰۰ مجوز صید برای قایق‌ها و لنج‌ها صادر شد، اما از آنجا که اغلب درخواست‌ها برای صید در مناطق کم‌عمق است، تصمیم گرفته شد که مجوزها به صیادان بومی هر منطقه داده شود.
جستجو
آرشیو تاریخی