صفحات
شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و چهار - ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

خدمات دولت باز هم سانسور شد
خبر اول اینکه، همزمان با اتمام دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی، رسانه‌های حامی دولت قبل اقدام به سانسور این سفر در صفحه اول خود کردند. پروژه احداث راه‌آهن میانه - تبریز، پروژه‌های آب و فاضلاب، مستقل شدن معدن مس سونگون، جشن احیای 220 واحد صنعتی و تولیدی، افتتاح خط تولید شرکت خودروسازان دیزلی، تخصیص 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی و... هیچ‌کدام جایی در صفحه اول رسانه‌های منتقد دولت نداشت. یک کاربر فضای مجازی با کنایه از سانسور اقدامات ملی دولت در خدمت به مردم، خطاب به رسانه‌های زنجیره‌ای نوشت: «اینکه استقبال پرشور مردم تبریز از رئیس‌جمهور را سانسور می‌کنید؛ قابل درک است اما اینکه طرح‌های مهم و راهبردی‌ای را که افتتاح شد هم بایکوت می‌کنید حیرت‌انگیز است...»
 

لاف‌زنی دوباره نتانیاهو علیه صنعت هسته‌ای ایران
خبر دیگر اینکه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک بار دیگر ادعاهای واهی خود علیه ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای در ایران را تکرار و تأکید کرد که اسرائیل برای مقابله با برنامه تسلیحات هسته‌ای تهران هر کاری لازم باشد، انجام خواهد داد. به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز» با گفتن اینکه تلاش‌های دولت امریکا برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگو به نتیجه نرسیده است، این ادعای گزاف را مطرح کرد که « دیپلماسی زمانی مؤثر خواهد بود که با یک تهدید نظامی معتبر یا تمایل برای به‌کارگیری گزینه نظامی در صورت شکست بازدارندگی همراه باشد». با وجود این ادعا نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر رژیم غاصب و کودک‌کش دارای چند ده کلاهک هسته‌ای، خود را در موضع مظلوم‌نمایی قرار داد و مدعی شد: اگر سران ایران تصور می‌کنند که می‌توانند ما را با یک اقدام هسته‌ای تهدید کنند، در اشتباهند چراکه ما هر کاری لازم باشد برای دفاع از خود انجام می‌دهیم.
 

انتقال ۲ زندانی ایرانی از هند به کشور
شنیدیم که، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: دو زندانی ایرانی از هندوستان بامداد ۲۰ خرداد ماه برای گذران ادامه دوران محکومیت خود به کشورمان منتقل شدند. وی افزود: انتقال این افراد به کشورمان بر اساس موافقتنامه انتقال محکومان امضا شده بین جمهوری اسلامی ایران و هندوستان صورت گرفته است. جلالیان گفت: این دو نفر با پیگیری وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه و همکاری پلیس بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران، بامداد ۲۰ خردادماه برای گذران ادامه دوران محکومیت خود به کشورمان منتقل شده‌اند.


پاسخ مستند به موضع عبدالحمید
علیه موشک فتاح
دست آخر اینکه، اظهار نظر امام جماعت مسجد مکی علیه بزرگترین دستاورد صنعت دفاعی کشور با واکنش  برخی کاربران در فضای مجازی مواجه شد. یکی از کاربران با انتشار فیلمی از کاروان محافظان عبدالحمید که در آن دست کم حدود 13 وانت لندکروز حامل محافظان مسلح قابل شمارش بود، نوشت: «به عنوان یک امام جمعه ساده در محروم‌ترین استان کشور برای رفتن به مسجد به اندازه قیمت ۱۰ موشک ایرانی هزینه لندکروز، اسلحه و نیرو فقط برای حفاظت از خودش میکنه، درباره موشک فتاح برای حفاظت از کل کشور گفته اگر شکم مردم سیر بشه خوشحالتریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی