خبر

  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری به مناسبت هفته محیط زیست به بررسی موضوعات محیط زیستی درباره صدور مجوز برای پروژه راه‌آهن رشت ـ آستارا پرداخت و گفت: «نخست باید قرارداد بین ایران و روسیه بسته می‌شد چرا که تا قراردادی نباشد پروژه‌ای نیست که بخواهیم برای آن مجوز صادر کنیم.»
 او از راه‌اندازی 2هزار خانه محیط زیست در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۴۰۰ روستا در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار گرفته است.
 بودجه محیط زیست برای سال‌جاری حدود ۶۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و ۱۸ هزار میلیارد تومان هم بودجه دستگاه‌های دیگر در حوزه محیط زیست است.
 مکان‌یابی دفع پسماند در استان‌های شمالی بسیار سخت است. 3 گزینه برای مکان‌یابی کوه زباله سراوان انتخاب شده است.
 برای جذب هزار نفر نیروی نخبه زیر ۴۰ سال برنامه جذب داریم.
 هیأت حاکمه طالبان درخصوص تالاب هامون در جهت حسن همجواری حرکت نمی‌کند.
 آلودگی هوا یک مسأله چندوجهی است که پیش از همه وزارت کشور، نیرو، صمت و جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم را انجام دهند و سازمان هم به عنوان ناظر وظایف خود را انجام داده است.
 بیش از ۱۰۰ پروژه در ۱۸ استان کشور و در حوزه‌های مختلف در هفته محیط زیست امسال افتتاح خواهد شد.
 اگر مجوزهای ارزیابی محیط زیستی در طرح‌های توسعه کشور صادر نشود تمام مجوزهای قبلی باطل است.
 حدود 300 هزار هکتار قرق اختصاصی صورت گرفته و هوشمندسازی پایش و حفاظت از زیست‌بوم‌های تحت مدیریت انجام شده است.
 درخصوص اجرای پروژه معیشت جایگزین مردم حاشیه تالاب هامون با UNDP همکاری خوبی داریم.
 هر طرحی در شهر تهران توسط سازمان محیط زیست مورد نظارت است و مکان‌یابی آرامستان جدید در تهران نیز از این امر مستثنی نیست.
 برخی سمن‌ها و بعضی از مراجع علمی که درخصوص سد چمشیر زیاد تخصصی عمل نکرده بودند، از ما مطالبه‌گری داشتند. ما هم مطرح کردیم که اجازه گتوند دوم را نمی‌دهیم.
 تکالیف سخت‌افزاری در دریاچه ارومیه تقریباً تمام شده است و تا پایان خرداد 120 میلیون متر مکعب از تصفیه‌خانه تبریز به دریاچه می‌ریزد‌. 300 میلیون متر مکعب هم از سد شهید کاظمی وارد شد و از نظر بارش در این حوضه نیز شرایط مطلوب است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی