آتش‌سوزی بزرگ در بازار تهران

آتش‌سوزی بزرگ بازار تهران باز هم زنگ خطر فاجعه در بافت فرسوده و غیر ایمن بازار را به صدا درآورد.
به گزارش «ایران»، صبح دیروز سه‌شنبه 16 خردادماه قسمتی از بازار تهران طعمه حریق شد.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در خصوص آتش‌سوزی صبح دیروز در بازار تهران گفت: «ساعت 9:37 آتش‌سوزی گسترده در بازار سیدولی رخ داد و انبار و مغازه‌ها طعمه حریق شد.»
وی افزود: تیم‌های 8 ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده و با تجهیزاتی که در داشتند مشغول عملیات اطفای حریق شدند. همچنین عوامل شهرداری منطقه 12 برای رسیدگی به موضوع در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی ادامه داد: آتش‌سوزی از یک ساختمان 2 یا 3 طبقه آغاز شد و به ساختمان کناری سرایت کرد که البته محل دقیق شعله‌ور شدن هنوز مشخص نیست که از کدام یک از این دو ساختمان بوده است.مغازه‌ها و انبارهایی در نزدیکی محل حادثه به وسعت هزار متر شعله‌ور بودند که محل نگهداری چسب هستند. آمار مصدومین و قربانیان هنوز مشخص نیست و عملیات جستجو ادامه دارد.
اطفای حریق تا ساعت 12 ادامه داشت و در این حادثه 3 نفر مصدوم شدند. میزان خسارت وارد شده در پی این آتش‌سوزی هنوز اعلام نشده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بعد از این حادثه گفت:«محل آتش‌سوزی یک ساختمان سه طبقه بود و یک انبار با سقف شیروانی هم کنار آن بود. چندین مغازه و انبار در مجموع به وسعت یک هزار متر با کاربری نگهداری چسب و مواد نگهدارنده و تینر در ادامه دچار حریق شد. این ساختمان، جزو ساختمان‌های ناایمن بود و ۶ بار اخطار از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران دریافت کرده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی