صفحات
شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گفت‌و‌گو با علی نعمتی مدافع شماره 6 پرسپولیس

با سکوت قهـــرمان شدیم

اشتباهات داوری هم مانع قهرمانی‌مان نشد اتفاقات قبل از دربی جام حذفی زیبنده فوتبال نبود هدف ما احترام به فوتبال بود باخت مقابل سپاهان باعث شد تا دوباره شروع کنیم

محمد محمدی سدهی
روزنامه نگار

تنور این فصل فوتبال ایران با پیروزی پرسپولیس در دربی 101 و قهرمانی این تیم در جام حذفی به پایان رسید تا هواداران این تیم پس از قهرمانی لیگ، شاهد کسب یک قهرمانی دیگر توسط سرخپوشان پایتخت باشند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در این دوره از مسابقات با قهرمانی در لیگ و جام حذفی به قهرمانی در سوپرجام هم دست یافتند و تمامی جام‌های فوتبال ایران را در این فصل از آن خود کردند. عملکرد پرسپولیس در تمامی خطوط به‌خصوص خط دفاعی، فوق‌العاده بود، تا جایی که سرخپوشان تنها ۱۳ گل در لیگ برتر دریافت کردند و علاوه بر این علیرضا بیرانوند هم با 18 کلین‌شیت توانست به کمک خط دفاعی خود رکورددار کلین‌شیت باشد. نام یکی از مدافعان تأثیرگذار سرخپوشان در این فصل علی نعمتی است و این موضوع باعث شد تا سراغ مدافع شماره 6 سرخپوشان برویم و با او گفت‌و‌گو کنیم.

  قهرمانی جام حذفی را هم به دست آوردید. در مورد کیفیت این مسابقات و لیگ صحبت کن که به نظر می‌رسد کیفیت بالایی داشت.
امسال سال بسیار سختی بود اما برای ما فوق‌العاده به پایان رسید، چرا که توانستیم با قهرمانی در لیگ و جام حذفی دبل کنیم و علاوه بر این سوپرجام را هم از آن خود کنیم. در هفته‌های پایانی لیگ فاصله امتیازی ما با تیم‌های استقلال و سپاهان خیلی کم بود تا حدی که کوچکترین اشتباه باعث از دست رفتن قهرمانی می‌شد. با وجود این حساسیت‌ها توانستیم با تمرکز در بازی‌های آخرمان پیروز شویم. این رقابت تنگاتنگ نشان‌دهنده کیفیت بالای لیگ بود. در جام حذفی هم تیم‌های خوب و باکیفیتی حضور داشتند و ما در جام حذفی سپاهان را شکست داده بودیم و باید قهرمان می‌شدیم. تیمی که در ۷ سال ۶ بار قهرمان لیگ برتر می‌شود، قطعاً تیم بزرگ و قابل احترامی است.

  چه عواملی باعث شد تا پرسپولیس به این قهرمانی‌ها دست یابد؟
از همان آغاز لیگ و جام حذفی تنها هدف‌مان قهرمانی بود. لیگ را با صدرنشینی شروع کردیم و نتایج خوبی گرفتیم البته نوسان هم داشتیم و نتوانستیم در چند بازی خوب عمل کنیم اما به هر حال این موضوع از زیبایی‌های فوتبال است.

  بعد از بازی با سپاهان و باختی که به این تیم دادید، دوباره توانستید به کورس بازگردید. خودتان فکرش را می‌کردید؟
ما در ورزشگاه آزادی و در هفته بیست و سوم مقابل سپاهان شکست خوردیم که این اتفاق بسیار بدی بود اما همین باخت باعث شد تا انگیزه‌مان در بازی‌های بعدی دو چندان شود. بعد از آن بازی دوباره از نو شروع کردیم و با تمرکز بیشتر به مصاف رقبای‌مان رفتیم. در واقع باخت به سپاهان باعث شد تا شوک خوبی به تیم وارد شود و بفهمیم که برای قهرمانی باید بیشتر تلاش کنیم.

  پیش از دربی جام حذفی و حتی در هفته‌های پایانی لیگ برتر استقلالی‌ها هجمه‌های زیادی به داوران داشتند، به نظرت داوری‌ها مشکل داشت؟
بگذارید در مورد دربی یک-یک فصل قبل صحبت کنیم، در آن بازی اشتباهات داوری زیاد بود و ما هم می‌توانستیم بگوییم در آن دربی قضاوت بد باعث شد برنده نشویم. پس از آن بازی هیچ صحبتی در مورد داوری‌ها نکردیم. امسال هم تیم حریف به قضاوت داوران معترض بود و چندین بار بیانیه صادر کرد. صحبت‌هایی مطرح شد که این صحبت‌ها به هیچ‌وجه زیبنده فوتبال نبود. با وجود اعتراضاتی که استقلالی‌ها داشتند ما فقط هدف‌مان احترام به فوتبال بود و به هیچ‌وجه سمت حواشی نرفتیم. علاوه بر استقلال تیم سپاهان هم مدعی بود که داوری‌ها مشکل دارد اما به حرف‌های دو تیم رقیب‌مان اهمیت ندادیم و با سکوت قهرمان شدیم.

  در مورد عملکرد خط دفاعی صحبت کن؛ چه عاملی باعث می‌شود که یک تیم کمترین گل‌خورده را داشته باشد؟
از خط دروازه تا خط حمله همه هدف‌مان یکی بود. تیم ما شکل خوبی داشت و همین شکل خوب باعث شد تا کمتر گل بخوریم. به قول آقا یحیی بهترین دفاع حمله است و با توانایی‌هایی که در تمامی خطوط داشتیم، گل‌های کمتری دریافت کردیم. ما از هر نظر سرتر از رقیبان‌مان بودیم و از نظر مالکیت توپ نیز عملکرد بسیار خوبی داشتیم. همین موارد می‌تواند باعث قهرمانی هر تیمی شود.

  علیرضا بیرانوند در لیگ 18 بار کلین‌شیت کرد و از این نظر رکورددار بود، قطعاً عملکرد خوب خط دفاعی هم باعث ثبت چنین رکوردی بود. به کلین‌شیت هم فکر می‌کردید؟
قطعاً هر چقدر کلین‌شیت می‌کردیم کیفیت خوب‌مان را نشان می‌دادیم و این هم جزو اهداف‌مان بود. خوشبختانه در خیلی از بازی‌ها گل نخوردیم البته به رکورد کلین‌شیت فکر نمی‌کردیم و می‌خواستیم گل نخوریم و با گل نخوردن، برنده شویم.

  در این فصل هواداران فوتبال ۳ دربی تماشا کردند که البته این بازی‌ها جذابیت خوبی داشت، دربی‌ها را چطور دیدی؟
دربی بازی بسیار سخت و جذابی است که هر کسی دوست دارد در این بازی وارد زمین شود و گل بزند. خوشحالم که امسال در ۲ دربی برنده بودیم البته در دربی ۲-۲ هم می‌توانستیم پیروز شویم اما این‌گونه نشد. داوری‌ها در این ۳ دربی به سود تیم حریف بود و در همین فینال جام حذفی هم داور خطای پنالتی روی عیسی آل‌کثیر را نگرفت، در حالی که کارشناسان داوری اعتقاد داشتند که آن صحنه پنالتی بود. البته ما تنها در دربی از اشتباهات داوران متضرر نشدیم و در بازی با هوادار در جام حذفی هم همین‌گونه بود و داور چند بار به سود تیم حریف سوت زد. با این وجود، آنقدر خوب بودیم که این اشتباهات نتوانست مانع قهرمانی‌مان شود.

  در فصل جاری برخی از بازی‌های‌تان بدون حضور هواداران برگزار شد، این موضوع چقدر باعث کم‌شدن انگیزه‌های‌تان شد؟
ما همیشه و در همه حال انگیزه پیروزی در هر بازی را داشتیم و می‌دانستیم که به هر حال هواداران‌مان با پیروزی در هر بازی خوشحال می‌شوند. هواداران‌مان در دربی جام حذفی سنگ‌تمام گذاشتند و با حضورشان به ما انگیزه زیادی دادند، این قهرمانی‌ها مبارک‌شان باشد. البته این قهرمانی‌ها را باید به کل مجموعه پرسپولیس تبریک بگوییم. به ماساژورها و پزشکان و حتی تدارکات تیم تبریک می‌گویم. علاوه بر این مدیریت باشگاه هم تلاش زیادی کرد و به آقای درویش هم تبریک می‌گویم. به کادرفنی هم تبریک می‌گویم و امیدوارم که این قهرمانی‌ها تداوم داشته باشد. وقتی یک تیم قهرمان می‌شود تمامی افراد در این قهرمانی سهیم هستند و حقیقتاً همه با جان و دل برای موفقیت پرسپولیس تلاش کردند.

  فصل بعد هم در پرسپولیس هستی؟
بله، فصل آینده هم در خدمت تیم پرسپولیس خواهم بود و با تمام وجود برای تیمم بازی خواهم کرد. تیم ما هواداران خوبی دارد و بازی کردن در پرسپولیس بسیار جذاب است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی