صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • دیدگاه
  • ایران اقتصادی
  • اقتصادی
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • حوادث
  • زیست بوم
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و نود و نه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و نود و نه - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

فرار عبدالحمید از پاسخگویی درباره نمازخانه اهل سنت
خبر اول اینکه، امام جماعت مسجد مکی زاهدان، به جای روشنگری درباره مشکلات حقوقی و ملکی که برای نمازخانه‌ای در پونک تهران اتفاق افتاد، دست به فرافکنی می‌زند تا شاید خود را از پاسخگویی به افکارعمومی برهاند. به گزارش تسنیم، عبدالحمید اسماعیل‌زهی مدتی است در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان درباره ماجرای نمازخانه‌ای متعلق به اهل‌سنت در محله پونک تهران درحال شایعه‌پراکنی است؛ مجتمعی که طبقه تحتانی آن تبدیل به نمازخانه اهل‌سنت شده بود، اما اکنون برگزاری نماز در این مکان با مشکلاتی مواجه شده است و عبدالحمید اسماعیل‌زهی به این بهانه نظام را مقصر این اتفاق جلوه می‌دهد. پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد این ساختمان 14 واحد بوده که 4 واحد همکف آن برای اقامه نماز و ایجاد نمازخانه تخریب شده بود؛ شرکتی متعلق به مولوی عبدالحمید و حافظ اسماعیل ملازهی، قراردادی تجاری به‌مبلغ 60 میلیارد با یک مجموعه منعقد کرده بودند که 7 واحد آن براساس این قرارداد وثیقه گذاشته شده بود و اکنون به‌دلیل عدم انجام تعهد، به مالکیت ثالث درآمده است. همچنین طبق اطلاع، جریمه این قرارداد بیش از 100 میلیارد بوده است که آن هم باید پرداخت شود. اکنون مولوی عبدالحمید برای فرار از فشار افکار عمومی اهل‌سنت و ناراحتی آنان از وی، با پروپاگاندا تلاش می‌کند واگذاری این ساختمان را مصادره و ممانعت نشان دهد و اهل‌سنت را قربانی مطامع خود کند.
 

جنایت حقوق بشری سوئد
خبر دیگر اینکه، یک روزنامه سوئدی در گزارشی از وضعیت بازداشت و محاکمه حمید نوری در این کشور، نوشت که مدت زمان بازداشت نوری در سلول انفرادی، یک رکورد در این کشور محسوب می‌شود. به گزارش میزان، روزنامه «افتون بلادت» در این گزارش به نقل از «توماس بودستروم» وکیل حمید نوری نوشت: نوری، زندانی ایرانی محکوم به حبس ابد، اکنون فردی است که دارای بیشترین میزان حبس در سلول انفرادی در سوئد است؛ او اکنون هزار و ۲۹۵ روز را در یک سلول ۷ متر مربعی گذرانده و از دیگر زندانیان جدا شده است.
 

تأیید حل‌وفصل دو موضوع پادمانی از سوی آژانس
شنیدیم که، مطابق با گزارشی که به آسوشیتدپرس رسیده است آمده که آژانس پاسخ دو تا از سؤالات برجسته خود را از ایران گرفته است.  به گزارش ایسنا به نقل از این خبرگزاری، در گزارش فصلی محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است که بازرسان این آژانس دیگر هیچ سؤالی در رابطه با ذرات اورانیوم یافت شده با غنای ۸۳.۷ درصد در تأسیسات زیرزمینی فردو ندارند. همچنین ذکر شده که بازرسان تحقیقات مرتبط با ذرات اورانیوم با منشأ انسانی یافت شده در مریوان را بسته‌اند. همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داد که دیدبان هسته‌ای سازمان ملل تجهیزات نظارتی که ایران سال گذشته دستور برداشته شدن آنها را داده بود بار دیگر نصب کرده است.
 

عذرخواهی سیدحسن خمینی از یک خبرنگار
دست آخر اینکه، به دنبال درگیری همراهان و محافظان سید حسن خمینی با خبرنگار یک خبرگزاری در مراسم سالگرد حجت الاسلام دعایی (رئیس فقید مؤسسه اطلاعات) و انعکاس وسیع آن در شبکه‌های اجتماعی، حجت الاسلام سیدحسن خمینی با انتشار نامه‌ای از این خبرنگار دلجویی و عذرخواهی کرد. وی در این نامه نوشت: «فضای مجازی آفات بسیار دارد، ولی دارای جهات خوب هم هست و دریچه‌ای است که صاحبان مکنت و قدرت را به سبب آنکه در اتاق شیشه‌ای قرار می گیرند، در برابر همگان پاسخگو کند.» همانطور که از این نامه برمی‌آید، به نظر می‌رسد افکارعمومی و انتشار خبر در شبکه‌های اجتماعی درنهایت حجت الاسلام سیدحسن خمینی را به عذرخواهی واداشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی